Arriva-flyttar till Vallentuna?

Startat av Mikael T Nilsson, 24 februari 2012, 18:15:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Hej,

Jag har noterat att 7067 och 7068 frekvent har förekommit på linje 524. Har dessa två Scaniavagnar flyttats till Märstas satellitgarage i Vallentuna?
Annars är det ju mest Volvo B10BLE/Säffle & Aabenraa som är stationerade i Vallentuna och ofta förekommer på 524:an.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikey

Märstagaraget kör väl en del omlopp på 524 Väsby-Vallentuna-Väsby på eftermiddagarna? Om inte så är det jättetrevligt att 7067-68 flyttat till Vallentuna, hoppas att fler syskonvagnar kommer efter! :D

Mikael T Nilsson

Citat från: Mikey skrivet 24 februari 2012, 18:20:17 PM
Märstagaraget kör väl en del omlopp på 524 Väsby-Vallentuna-Väsby på eftermiddagarna? Om inte så är det jättetrevligt att 7067-68 flyttat till Vallentuna, hoppas att fler syskonvagnar kommer efter! :D

Ja, Märsta har minst ett omlopp på 524:an M-F. Men eftersom just dessa två Scaniavagnar har synts så ofta på linjen börjar jag misstänka flytten. Men man vet aldrig.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Affe/Märsta

Dom har dessa vagnar i Vallentuna när deras vagnar är på verkstad i Märsta.

/Affe
Affe Märsta.

Mikael T Nilsson

Citat från: Affe/Märsta skrivet 16 mars 2012, 09:28:29 AM
Dom har dessa vagnar i Vallentuna när deras vagnar är på verkstad i Märsta.

/Affe

Hej,

Tack för uppgiften! Senast idag trafikerade 7060 och 7066 linje 524, men även Omnicityvagn 7161. Omnicityvagn 7162 trafikerade linje 660. Är även Omnicityvagnarna lånevagnar i Vallentuna?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Affe/Märsta

7161 och 7162 går nog mera stadigt i Vallentuna.

/Affe
Affe Märsta.

Mikael T Nilsson

Citat från: Affe/Märsta skrivet 17 mars 2012, 09:31:59 AM
7161 och 7162 går nog mera stadigt i Vallentuna.

/Affe

Tack för uppgifterna!
Vänliga hälsningar,

Mikael