SL677 Buss påkörd av lastbil vid knivstapåfarten på E4:an igår 22/2??

Startat av sajola, 23 februari 2012, 12:35:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

sajola

Någon som vet mer om detta? Ska ha vart en blåbuss? Påkörd bakom leden, lastbilen kom nerför avfarten på E4:an och skulle stanna men körde istället in i sidan på en blåbuss?

Robert T

Jag har hört tvärtom, bussen tvärnitade och väjde för lastbilen men bussen vek sig och släpet träffade lastbilen.

lil-sis

Ersa

Trafikplatsen där 77:an möter E4 är bedrövligt dåligt konstruerad. Att fordon inte krockar där varje dag är ett under. Huvudled med 50 km/t rätt under E4. Med dagens dåliga sikt borde det vara 30 km/t där, samt fyra hastighetskameror. Dagens stopplikt för fordon från E4 hjälper ju inte mycket när en bilist från Långhundra susar under E4:an i 70 km/t mot Knivsta.
Varför inte bara bygga två "rondeller" på 77:an för länge sedan? Det är ju bara att jämföra med Trafikplats Frötuna utanför Norrtälje och bygga exakt likadant. Men här kommer väl Upplandsfenomenet in, att man aldrig kan göra likadant på båda sidor länsgränsen, utan att man måste uppfinna hjulet på nytt på den ena sidan, trots att bra lösningar redan funnits i flera år på den andra sidan.

Visst var det halt igår. Men på denna plats brukar personbilar köra in i lastbilar även sommartid.

Robert T

Det fanns bild i någon media som jag såg på olycksdagen. Men när jag letade efter den dagen efter hittade jag noll.
Någon som har tid och lust kan ju försöka hitta den.

lil-sis

Bussen blev påkörd av lastbilen, den (lastbilen) kom av E4an och kunde inte stanna i halkan och körde på bussen.

Från passagerare som satt på.

Robert T