Buss linjer till Nacka strand (fråga)

Startat av Camilla, 22 februari 2012, 20:56:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Camilla

Jag ska till Nacka strand på fredag och jag tänkte byta buss vid Nacka Trafikplats så jag går ut på SL reseplanerare och där står det att jag jag ska ta 474 till Henriksdal och byta till 443 och   tycker det är lite onödigt att åka dit för att byta buss,  så jag undrar vilka bussar jag kan ta om jag byter buss vid Nacka Trafikplats

Fredde

Citat från: Camilla skrivet 22 februari 2012, 20:56:07 PM
Jag ska till Nacka strand på fredag och jag tänkte byta buss vid Nacka Trafikplats så jag går ut på SL reseplanerare och där står det att jag jag ska ta 474 till Henriksdal och byta till 443 och   tycker det är lite onödigt att åka dit för att byta buss,  så jag undrar vilka bussar jag kan ta om jag byter buss vid Nacka Trafikplats

Du kan ju även gå mellan Nacka trafikplats (inväg) och Vikdalsvägen (hållplatsen på bron över Värmdöleden). Där finns både 71, 443, 465 och 840 mot Nacka strand...

Adrian Langemar

Citat från: Fredde_J skrivet 22 februari 2012, 21:15:26 PM
Du kan ju även gå mellan Nacka trafikplats (inväg) och Vikdalsvägen (hållplatsen på bron över Värmdöleden). Där finns både 71, 443, 465 och 840 mot Nacka strand...
840 stannar inte vid Vikdalsvägen på väg mot Nacka strand.

Camilla

Citat från: Fredde_J skrivet 22 februari 2012, 21:15:26 PM

Tack för svaret Fredde.
Det var den hållplatsen jag tänkte gå till när jag klivit av 474 men jag visste inte vad den hette

Fredde

Citat från: Camilla skrivet 22 februari 2012, 21:27:09 PM

Tack för svaret Fredde.
Det var den hållplatsen jag tänkte gå till när jag klivit av 474 men jag visste inte vad den hette

Okej, ja det är det absolut snabbaste resalsternativet.

Citat från: Adrian Langemar skrivet 22 februari 2012, 21:25:03 PM
840 stannar inte vid Vikdalsvägen på väg mot Nacka strand.

Okej, har ingen riktig koll på den linjen. Vet att den brukar stanna på Vikdalsvägen mot Handen iaf.

Andy

Eller så går man från Nacka trafikplats. Förmodligen enklare och snabbare än att gå till hpl Vikdalsvägen och stå och vänta för att åka två hållplatser. Men om man prompt vill åka buss sista biten går ju det.

virtual1

Citat från: Camilla skrivet 22 februari 2012, 20:56:07 PM

Varför inte ta 443an hela vägen???

jbnilsson

Det är inte långt att gå till Nacka strand från Nacka Trafikplats. Tar max 10 minuter. Följ gångvägen mot portalen , när du kommit igenom den så är du nästan framme. Annars ska du stå och vänta på en 443 t.ex som säkert är fullsatt från Slussen, och stå och trängas sista biten ner.

jbnilsson

Citat från: virtual1 skrivet 23 februari 2012, 10:44:54 AM

Smidigast om man kommer utifrån Värmdö är väl ändå att gå av vid Nacka Trafikplats. Jag vet ingen som åker dagligen isf som åker via Slussen.

Camilla

Citat från: virtual1 skrivet 23 februari 2012, 10:44:54 AM

Jag kommer ju från Värmdö och då tycker jag det är onödigt att åka  till slussen och byta buss där för det blir ju en omväg för mig.

Camilla

Tack för alla svar

Om det inte är så långt att gå då kan jag ju lika gärna gå till Nacka strand för jag dör nog inte utav en promenad

Peter Rost

Det tar på sin höjd tio minuter att "knata" ner. Jag och några bekanta var på restaurant J nere vid Nacka strand och åt julbord i december. Promenad dit, och taxi hem. ;D

/Peter

the0fiskis

rekomendarar att gå främst i rusningstrafik (främst på morgon vid 8-9:30) brukar det vara kö och gå riktigt långsamt
/en som reser till/från cylinder-/vikdals-vägen varje vardag. :)

virtual1

Citat från: Camilla skrivet 23 februari 2012, 20:43:17 PM

Jag kommer ju från Värmdö och då tycker jag det är onödigt att åka  till slussen och byta buss där för det blir ju en omväg för mig.

Hade inte alls det i minnet, men då fattar jag att det blir poänglöst =)

Camilla

Jag går ner till Nacka strand för det ska ju bli fint väder i morgon