Huvudmeny

Ett helgsvep

Startat av Marc, 21 februari 2012, 15:31:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Denna helg började med att starta upp ett rymdskepp och bege sig till Cityterminalen på torsdagseftermiddagen för den traditionella 15:05 avgången mot Sälen/Trysil.

Parkerad på gate 8 i god tid före avgång.

Resan flöt på riktigt bra, ingen störande trafik och vid 23 tiden hade jag nått fram till målet i Trysil.
Sedan återstår bara 40km tillbaka till stugan i Stöten.

Göteborgsområdet hade haft sportlov och många bussar har stått kvar i fjällen över veckan. Fredagen bjöd därför på lite uppstart och fordonsvård.

Strax efter 15 kommer så dagens ända lokaltrafikbuss till Stöten, tvungen att förevigas.

Nyaste 9900an som tillhör Göteborg, vilken skön buss att köra!

Söndag och hemfärd, obligatorsiskt stopp vid Högfjällshotellet.

Måndagmorgon och verkstadskörning med en buss till Neoplan i Uppsala, snabbt besök in på Lindwalls.

Där man även sprang på en forumist!

En Stockholmsbild får sätta punkt för denna helg!

Robert T

Härliga bilder!

Dödar ni fortfarande batterierna där uppe eller har ni laddare nu?

P.Ek

Tack för fina bilder! Gillar extra bilden på Nobina 7451, tycker Dalatrafiks bussar är snygga! Men varför skyltar den "Sälen Hundfjället" och inte "Sälenfjällen Stöten" som det brukade stå när den gick till Stöten.

Walter

Mycket trevligt i vanlig stil.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Niclas Rosenius

Trevliga bilder.

Så det var du som fick köra 540 till NeoVäst. Såg den där idag.

//Niclas

Marc

Citat från: P.Ek skrivet 21 februari 2012, 16:24:39 PM
Tack för fina bilder! Gillar extra bilden på Nobina 7451, tycker Dalatrafiks bussar är snygga! Men varför skyltar den "Sälen Hundfjället" och inte "Sälenfjällen Stöten" som det brukade stå när den gick till Stöten.
Japp, det var jag som tog 540 till Uppsala.
Angående 7451 så är bussen på väg ner från Stöten till just Hundfjället där turen slutar.
Omloppet går sedan bort till Rörbäcksnäs och härjar innan den återvänder som avgång 17:00 från Hundfjället söderut. Tips om ni liksom jag gillar att se fordonsomlopp, så finns länstabellen MED omloppsnummer att inhämta från Dalatrafiks hemsida!