GS bussuppställning Klippan

Startat av Gunnar D, 18 februari 2012, 06:49:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

Kanske en katt har smugit sig in bland hermelinerna här vid Klippan i sep 1977.

Mvh Gunnar

BengaB40

Hej! Ingen avundsvärd position för katten! Hoppas den hann slinka undan helskinnad på ett tidigt stadium, hermelinerna är ju synnerligen rovlystna djur! Hälsn. BengaB40

matti

Så Gunnar bjuder på lördagsgodis idag !

Jonas Gustafsson

Invigdes inte nya bussdepån i Majorna (V om vagnhallen) senare samma år?
F.ö. visste jag inte att B30 varit stationerade på Klippan/Majorna, trodde samtliga hörde till Gårda hela sin livstid.
Gunnar och Bengt H m.fl. har bjudit på många fina bilder från Göteborg på senaste tiden, hoppas det finns mer i deras bildskatt.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bengt H

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 18 februari 2012, 21:43:44 PM

Gunnar och Bengt H m.fl. har bjudit på många fina bilder från Göteborg på senaste tiden, hoppas det finns mer i deras bildskatt.
//Jonas G

Det finns fler bilder från Göteborg i mina pärmar och jag kommer fortsätta att visa dem med ojämna mellanrum framöver. Det blir en blandning mellan Göteborgsbilder och bilder från andra platser eftersom jag vill ha lite variation i skanningen. Jag bodde dock i Göteborg under min mest fotoaktiva period och därför finns det en hel del just därifrån. Jag vill nu också passa på att tacka Gunnar D för de fantastiskt fina Göteborgsbilderna som han har bjudit oss på.

Under min tid på spårvägen i Göteborg fanns Klippanbussarnas depå bakom vagnhallen Majorna. Det var alltså åren strax före denna bild från Klippan. Några år tidigare än så fanns gamla Klippanhallen kvar som låg i närheten av uppställningsplatsen som syns på Gunnars bild. Klippanhallen huserade också Göteborgs trådbussar på sin tid.

matti

Jag flyttade till Angered 1975 från lappskogarna.
Jag och mina kompisar hade enormt intresse för bussar och spårvagnar,redan då.
Vi åkte mycke runt om Göteborgsområdet och ville lära oss, att känna till Göteborg.
Ibland var vi helt vilse och visste inte var vi någonstans,men kom hem till slut.
Dagen efter var vi ute på nästa resa.
Till slut kunde vi Göteborg ganska bra. Spårvagns- och busslinjerna kunde vi utantill,trodde jag tills framtill 1986.
Som bussförare bytte jag från Gårdagaraget till Kvillegaraget. En dag fick jag tjänst på linje 24,som skulle till Burö Färjeläge. Då fick jag reda på att det fanns linje 27 i Öckerö.
Men då följde en trevlig tjej från Kvillegaraget och visade vägen för mig.
Så jag vill TACKA er alla,som har så fina gamla bilder att visa här i forumet,och det har varit många. Och fler är alltid välkomna.

MATTI

Lars Borgemo

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 18 februari 2012, 21:43:44 PM
Invigdes inte nya bussdepån i Majorna (V om vagnhallen) senare samma år?
F.ö. visste jag inte att B30 varit stationerade på Klippan/Majorna, trodde samtliga hörde till Gårda hela sin livstid.
//Jonas G
Bussdepån i Majorna var "filial" till Gårda från Klippans avveckling tills nya garaget invigdes, därav de gårdatypiska B30:orna.

Bussmicke

Ahh, så Där ska en bussdepå se ut. Lättfotograferat jämf. med dagens..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.