Bussbrand i Helsingborg

Startat av Trucken, 14 februari 2012, 10:24:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Trucken

Någon som vet vilka bussar som brann i Helsingborg, En Volvo och mer

mil

även raststugan tog eld vad otäckt. Såg en annan bild och kunde inte utläsa regnummer

Trucken

Bekräftat. 6538 Volvo och 6547 MAN Boggie

admin

Flera inlägg i den här tråden har raderats då de endast innehåll käbbel.

/admin

Möllers

s***n sog inte bra ut vilken buss kommer ersätta Arriva 6547 och 6538 nu då?

Admir95

Dessa två bussar kommer vi inte se mer tror jag. Synd det var bra bussar båda speciellt Man 6547

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Möllers

Otroligt mycket skum det finns på platsen.

mil

Finns en sak jag spontant reagerar på då man kollar bilderna. MAN bussen är  förutom de sedvanliga brandskadorna intakt i kaross stommen som man kan se medan volvo bussen verkar viktsig /kolappsat vid gastankarna

Admir95

Kommer definitivt nu inte att återkomma i trafik. 6547 och 6538 har kört sina sista mil.. Nu får de vila. Sorgliga bilder

Lars

Citat från: mil skrivet 14 februari 2012, 18:43:04 PM
Finns en sak jag spontant reagerar på då man kollar bilderna. MAN bussen är  förutom de sedvanliga brandskadorna intakt i kaross stommen som man kan se medan volvo bussen verkar viktsig /kolappsat vid gastankarna
Jag gissar att det är för att 6538 är en Volvo Säffle och den består av aluminiumprofiler

yngrot

Otäck brand .. tur det inte var 2 fullsatta bussar . Men av vad jag läst så körde bussen sakta in i framförvarande  och så blir det en sån fruktansvärd brand.  Har dessa bussar inte någon form av brandsläckning i motorrummet ?? 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

mil

Citat från: yngrot skrivet 14 februari 2012, 19:52:31 PM
Otäck brand .. tur det inte var 2 fullsatta bussar . Men av vad jag läst så körde bussen sakta in i framförvarande  och så blir det en sån fruktansvärd brand.  Har dessa bussar inte någon form av brandsläckning i motorrummet ??
Kan ju vara annan plats som branden startat på än motorrummet ju

yngrot

Jo förmodligen är det väl så ..  men hur 17 kan det bli en sån stor brand  ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina