Jobba på Arriva

Startat av buskörare, 13 februari 2012, 20:57:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Är det nån här som gör det och kan berätta om hur det är? Jag hör mycket negativt, men det är ju i 2/3/4-hand. Sen är det såklart individuellt, men jag vill gärna höra erfarenheter från folk som jobbar/jobbat åt dom. Gärna i SL-området, då det ju kan skilja en del.

Jan

Åk till ett ställe där Arriva kör fråga ett antal som jobbar där. Då får du en hum hur det är. Tror inte att svar på detta forum ger en bra bild hur det är att jobba på ett företag.
I branschen i 40 år

Mittlinje

Glöm allt vad andra säger och skaffa dig en egen uppfattning - det är mitt råd. Det som är bra på ett ställe kan vara dåligt hos nästa arbetsgivare, ja t o m skillnad på arbetsplatser inom samma företag. Mycket handlar om hur du själv kan anpassa dig / acceptera efter arbetsplatsen, inte vad andra tycker. Så för mig betyder inte namnet på skjortan lika mycket som mitt eget välbefinnande.

buskörare

Citat från: Mittlinje skrivet 14 februari 2012, 07:43:39 AM
Glöm allt vad andra säger och skaffa dig en egen uppfattning - det är mitt råd. Det som är bra på ett ställe kan vara dåligt hos nästa arbetsgivare, ja t o m skillnad på arbetsplatser inom samma företag. Mycket handlar om hur du själv kan anpassa dig / acceptera efter arbetsplatsen, inte vad andra tycker. Så för mig betyder inte namnet på skjortan lika mycket som mitt eget välbefinnande.

Jag är lite rädd för att säga upp min anställning hos nån som jag verkligen trivs hos och chansa. I mitt fall egentligen enbart för att få närmare till jobbet. Ska jag göra det vill jag helst veta mer. Men jag kommer såklart fråga förarna här sen när Arriva tar över. Vilket är ett tag framåt i tiden, därav frågan här.

Robert T

Citat från: buskörare skrivet 14 februari 2012, 10:53:12 AM
Jag är lite rädd för att säga upp min anställning hos nån som jag verkligen trivs hos och chansa. I mitt fall egentligen enbart för att få närmare till jobbet. Ska jag göra det vill jag helst veta mer. Men jag kommer såklart fråga förarna här sen när Arriva tar över. Vilket är ett tag framåt i tiden, därav frågan här.

Du kan inte få tjänstledigt då?

buskörare

Citat från: Robert T skrivet 14 februari 2012, 10:54:38 AM
Du kan inte få tjänstledigt då?

För att jobba hos konkurrent? Vågar inte ens fråga  :-[
Hade ju varit enklare om jag inte trivts så himla bra där jag jobbar nu och med min arbetsgivare  :P Å andra sidan ska ju "min" depå ut på upphandling nu, med svar nästa år, så det kanske löser sig självt.

lil-sis

Citat från: buskörare skrivet 14 februari 2012, 11:40:14 AM
För att jobba hos konkurrent? Vågar inte ens fråga  :-[
Hade ju varit enklare om jag inte trivts så himla bra där jag jobbar nu och med min arbetsgivare  :P Å andra sidan ska ju "min" depå ut på upphandling nu, med svar nästa år, så det kanske löser sig självt.

Användarnamnet Inte_Ung på ett annat forum har jobbat för Arriva, skicka ett PM vet jag! Hur som så vet jag att hon trivdes bra :)

(Och jag skulle inte räkna med tjänstledigt för att provjobba hos en konkurrent :p ).