Huvudmeny

Många frågor om GUB

Startat av ch buss, 13 februari 2012, 08:35:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ch buss

Hej.

När sluta rulla ut trafik GUB 170-176? 177-184? 260-265? 00x?

Varför körde inte så mycket GUB 021 och 022?

Tack ni kan svara.

// Ch buss

Niclas Rosenius

171-184 försvann vid olika datum under -10/11 ur trafik.

260-265 "

001-005 såldes under året -06

006-010 "                         -09

Att man inte använda 021 o 022 så mycket var att dom aldrig fungerade ordentligt itrafik utan det var alltid nåt som strulade med dom på det ena eller andra sättet. Dessa var Biogashybrider.

//Niclas

Jacob

Citat från: ch buss skrivet 13 februari 2012, 08:35:28 AM
260-265?

De försvann 2009. 261-262 togs ur trafik tidigare än de andra och den sista vagnen i trafik blev 263, som rullade till försommaren 2009 och togs därefter ur trafik och såldes till Marinfloc via Fredrik Mattsson Trading. De övriga 260-262 och 264-265 skrotades under senvåren 2010. De stod ett år på kommunens uppställningsplats på sågargatan.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

ch buss

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 13 februari 2012, 08:55:14 AM
   171-184 försvann vid olika datum under -10/11 ur trafik.

260-265 "

001-005 såldes under året -06

006-010 "                         -09

Att man inte använda 021 o 022 så mycket var att dom aldrig fungerade ordentligt itrafik utan det var alltid nåt som strulade med dom på det ena eller andra sättet. Dessa var Biogashybrider.

//Niclas

Tack för svar.

Jag kom ihåg jag åkte med 021 eller 022 en gång, den går inte fort.

Har du bild deras inne buss? Jag kommer inte ihåg hur man ser ut.

// Ch buss

Jacob

Åkte 021 en gång på P-pendeln, och det slutade med att vi mötte en 20x på Kungsängsgatan/Muningatan under huset där som vi halkade in i. Tror det var dagen före nyårsafton 2003. Så jag hann bara åka från Stora Torget till Kungsängsgatan/Muningatan. Åkte till GUB-depån med pappa dagen efter, på nyårsafton, och kollade in skadorna, var väl 2-3 rätt stora repor vänster bak. Minns i alla fall att det var en soffa längst bak som inte var rund som på 001-010 utan rak och så har jag för mig att det var baklängessäten precis mitt emot soffan längst bak.

Det var det lilla jag minns från 021. Synd man inte hann åka dem mer. Visst står de hos flygplatsparkeringen MA och självdör? Ska isåfall ta mig dit och fotografera!

OT, men hur gick P-pendeln egentligen? Åkte den mycket med min farmor, men minns knappt hur den egentligen gick. Kommer ihåg att den stannade på GUB-depån för att byta batteri (var på depån byttes det?), och en gång var chauffören snäll och lät mig styra batteriet med fjärrkontrollen in i bussen, det var skoj ;D

//Jacob

Björn Ax

Citat från: Jacob skrivet 14 februari 2012, 00:24:34 AM
OT, men hur gick P-pendeln egentligen? Åkte den mycket med min farmor, men minns knappt hur den egentligen gick. Kommer ihåg att den stannade på GUB-depån för att byta batteri (var på depån byttes det?), och en gång var chauffören snäll och lät mig styra batteriet med fjärrkontrollen in i bussen, det var skoj ;D

//Jacob

Vad jag minns var det mellan ramp 9 och 10 där det nu ligger en transformatorstation.

P-pendeln gick väl från där polishuset ligger nu in mot stan?

Jacob

Någon som har bild på hur det såg ut där förut innan polishuset byggdes? Och ja jag misstänkte att det var där transformatorstationen ligger idag.

Hur som helst, gick den så här tro?

Polishuset - Svartbäcksgatan - S:t Olofsgatan - Dragarbrunnsgatan - Vaksalagatan - Stora Torget - Drottninggatan - Östra Ågatan - Bangårdsgatan - Kungsängsgatan - Muningatan - GUB-depån. Den gick väl till Österängen också?

//Jacob

jocke

Den var skyltar Blanka mot Polishuset iaf :-) Och den vände precis där det låg, bakom de.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Björn Ax

Citat från: jocke skrivet 14 februari 2012, 01:57:14 AM
Den var skyltar Blanka mot Polishuset iaf :-) Och den vände precis där det låg, bakom de.

Japp kvarteret som polishuset ligger i heter Blanka så det stämmer. :)