Nobina 5199 och 5399 på 784an i Södertälje

Startat av Joakim Wahlberg, 09 februari 2012, 19:44:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Idag vid halv fyra-tiden på eftermiddagen gick Nobina 5199 på 784an till Järna station (han försökte skylta om till Järna Station, men verkar ha inte ha lyckats...).

Och i måndags vid halv fem tiden gick 5399 på 784an till Järna station. Här stod jag dock och väntade på min buss (787), så hann inte gå och ta en bild framifrån.

Bussarna är extrabussar, och det går en ordinarie (lågentré)buss strax innan/efter.

//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

P.Ek

DEB

Mycket roligt att se! Kan du ge exakta avgångstider så vore det bussigt, då blir det nog en tur inom en mycket snar framtid. :)

Lite lustigt, en förare från Nobina Södertälje jag pratade med för dryga månaden sedan påpekade att man verkligen borde sätta in extrabussar på 784an. Han kanske la fram ett sanningens ord hos ledningen...
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Joakim Wahlberg

Citat från: DEB skrivet 09 februari 2012, 21:59:33 PM
Mycket roligt att se! Kan du ge exakta avgångstider så vore det bussigt, då blir det nog en tur inom en mycket snar framtid. :)

Lite lustigt, en förare från Nobina Södertälje jag pratade med för dryga månaden sedan påpekade att man verkligen borde sätta in extrabussar på 784an. Han kanske la fram ett sanningens ord hos ledningen...
Artiklar i LT gör susen. Nu får vi begränsat med mjölk i skolan pga en tidningsartikel i nyss nämnda tidning... Extrabussarna verkar gå runt dem flesta avgångar på eftermiddagarna. Har, varje gång jag väntat med några polare på Hölöbussen sett dessa bussar åtminstone. MGA kanske vet bättre :) MEN, du måste ta dig ner till Södertälje Centrum, dem går därifrån, och inte från Östertälje Stn.

P.Ek; det va så lite så! :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)