Huvudmeny

GUB 221 & 223 itrafik

Startat av Fredrik Rosenius, 08 februari 2012, 17:08:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Rosenius

221

223

//Fredrik

Jacob

Jaha ja, då ryker väl 270-vagnarna inom kort..... Och hur f*n tänkte man när man satte numret i fram på 223??

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Möllers

Nybörjare som gjorde det eller?

På 223.

ch buss

Fin bild.

Det bli trevlig åka med dem nya.

// Ch buss

Jacob

Citat från: ch buss skrivet 08 februari 2012, 17:29:59 PM
Det bli trevlig åka med dem nya.

Jo visst, synd bara att det sker på bekostnad av 270-vagnarna... Kunde de inte ersatt 7st av de ruskigt tråkiga 288-299 hehe..

//Jacob

Niclas Rosenius

Citat från: Jacob skrivet 08 februari 2012, 17:53:05 PM
Jo visst, synd bara att det sker på bekostnad av 270-vagnarna... Kunde de inte ersatt 7st av de ruskigt tråkiga 288-299 hehe..

//Jacob

Varför skulle man ersätta så pass nya bussar när det inte är nåt fel på dom?

//Niclas

Jacob

Det ska man självklart inte göra. Skrev det från mitt eget diggarperspektiv, eftersom jag gillar 270-vagnarna så mycket vill jag inte att de ska försvinna. Däremot 288-299 som jag tycker är ruskigt tråkiga skulle jag inte bry mig om de försvann.

Men jag vet hur situationen är att det är tillverkningsfel på 270-vagnarna och att de måste bort, uttryckte bara min egen vilja ;D

//Jacob

AO

Snygga dom är:) Även om jag tycker att det här är Sveriges tråkigaste lackering, lite gult på dom som man hade på mjuka linjen bussarna förut kunde ju liva upp dom lite.

Hur är det, är denna leverans den sista som ingick i det avtal man hade skrivit med MAN?

Björn Ax

Citat från: AO skrivet 08 februari 2012, 18:57:59 PM
Snygga dom är:) Även om jag tycker att det här är Sveriges tråkigaste lackering, lite gult på dom som man hade på mjuka linjen bussarna förut kunde ju liva upp dom lite.

Hur är det, är denna leverans den sista som ingick i det avtal man hade skrivit med MAN?

Nej detta är en extra leverans pga 27x bussarna som blir återköpta. Därför är det diesel bussar och inte biogas.

AO

Okey. Men hur många leveranser återstår av det kontrakt man skrivit med MAN då?

Jacob

En till i sommar. 4st gasledbussar som ska ersätta 266-269.

//Jacob

Niclas Rosenius

Citat från: AO skrivet 08 februari 2012, 18:57:59 PM

Det här en en ren bytesäffar mellan NeoMan o GUB, MAN tar tillbaka 270-serien pga vissa brister på dom.

Det kommer fler gasbussar under året och dom blir dom sista på det gällande avtalet.

//Niclas

Möllers

Fint lite fler nya bussar hos GUB varför staffar dom inte Mercedes Citaro för hade passat bra i färgen.

ch buss

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 08 februari 2012, 19:51:00 PM
  Det här en en ren bytesäffar mellan NeoMan o GUB, MAN tar tillbaka 270-serien pga vissa brister på dom.

Det kommer fler gasbussar under året och dom blir dom sista på det gällande avtalet.

//Niclas

Hej Niclas. Jag har en fråga till dej, ska GUB köpa nån hybrid bussar? GUB har prova hybrid buss från Volvo.

// Ch buss

Robert T

Citat från: Mattias Möller. skrivet 08 februari 2012, 19:54:45 PM
Fint lite fler nya bussar hos GUB varför staffar dom inte Mercedes Citaro för hade passat bra i färgen.

GUB är ett kommunalt bolag vilket gör att dom MÅSTE upphandla inköp av bussar och då får man inte välja själv mer än de kriterier leverantören ska uppfylla.