Huvudmeny

Avg på linje 100

Startat av Jacob med C, 08 oktober 2007, 14:07:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob med C

Avg på linje 100 från Umeå vid 14.00 igår (7/9).

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Jona

Tack Jacke för detta bildsvep. Eftermiddags-avgångarna Fredag och Söndag på linje 100 är alltid intressanta. 1 ordinarie buss och 1 till 2 extrabussar per tur. Klart fotovänligt. Måste prova detta själv i Skellefteå vid tillfälle.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Ersa

I princip i samma sekund som Jacob knäppte sin bild på 3001.
Hade jag vetat att han stod ute på planen till höger hade nog även han och hans kamera fastnat på bild.  ;)

Axel

Tänk när en annan linje 100, som Veolia kör, får så här fina bussar...

/Axel, som trodde det gällde västgötatågbussen

Jona

Citat från: Axel skrivet 09 oktober 2007, 22:50:16 PM
Tänk när en annan linje 100, som Veolia kör, får så här fina bussar...

/Axel, som trodde det gällde västgötatågbussen

Ursäkta om jag skrattar nu. Men morsan åkte med Linje 100 tur och retur Skellefte - Ume idag.
Jag sa när bussen gick och tips och råd. Morsan kom sedan hem på eftermidden och berättade lyriskt om resan.
Eller om vi säger så här. Hon berättade nöjd och glad att hon fick åka en bra buss med bekväma säten från Skellefte till Skelleftehamn på hemresan. Hon undrade varför dessa fina bekväma bussar inte kunde köra dom 13 milen mellan Skellefte och Ume, eftersom dom den bussen var bättre, renare och bekvämare en den dubbeldäckare som fraktade henne mellan städerna. Att betala 10:- i expressbussavgiften hade kännst bättre då sa hon.

Betänkt då att min morsa inte är bussnörd utan en vanlig resenär. Så då kanske ni undrar vilken buss som hon var så lyrisk över och som hon fick åka mellan Skelleftehamn och stan (16 kilometer)

Denna individ var det. Morsan har god smak ser jag, börjar ana vart jag fått smaken ifrån.

Jaja, så du kan få våra dubbeldäckare ner till Borås och linje 100 där. Men ska bussen stanna på HPL efter vägen, lägg på 15 mins körtid, dörren tar en halv evighet och öppna och en halv evighet och stänga. Som direktbuss från Sven Eriksson till Nils Ericsson funkar den bra.

/J
MVH Filosofen Jona