Huvudmeny

Störst går först

Startat av Jocke Selling, 06 februari 2012, 21:38:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

I allafall denna gång  ;)

Bilden tagen från akterdäck på S/S Storskär, då det fick bli "Skärgårdsbåt till sommarnöjet" efter en lyckad fotoexpedition.

//Jocke

Mats Karlsson

Jocke Selling

Danne B.

Snygg bild!

Det kan ju inte var sådär värst ofta man kan ta en så´n här bild. Vet du månne varför dom kom direkt efter varandra? Normalt sett avgår dom ju inte alls samma tid.

//Danne

Jocke Selling

Citat från: Danne B. skrivet 08 februari 2012, 00:46:32 AM
Snygg bild!

Det kan ju inte var sådär värst ofta man kan ta en så´n här bild. Vet du månne varför dom kom direkt efter varandra? Normalt sett avgår dom ju inte alls samma tid.

//Danne

Jo faktiskt så går Helsingforsbåten och Rigabåten båda 17:00 från Värtahamnen. Storskär lämnar strömkajen 16:45 som hon gjort sedan mannaminne ( Bränner pengarna i fickan kan en rundtur med ångbåtsbiff i matsalen rekommenderas  ;))
Så denna bild borde kunna kopieras vilken vardag som helst från slutet på maj till skiftet augusti-september.
Dock kan det ju tänkas att det blev optimal tajming just denna avgång,då jag inte fick detta motiv då jag åkte storskär i början på juni. Då skulle det ha varit Romantika och Serende, vilka jag fick längre fram på resan och då var för sig.

//Jocke

Danne B.

Citat från: Jocke Selling skrivet 08 februari 2012, 22:11:35 PM
Jo faktiskt så går Helsingforsbåten och Rigabåten båda 17:00 från Värtahamnen. Storskär lämnar strömkajen 16:45 som hon gjort sedan mannaminne ( Bränner pengarna i fickan kan en rundtur med ångbåtsbiff i matsalen rekommenderas  ;))
Så denna bild borde kunna kopieras vilken vardag som helst från slutet på maj till skiftet augusti-september.
Dock kan det ju tänkas att det blev optimal tajming just denna avgång,då jag inte fick detta motiv då jag åkte storskär i början på juni. Då skulle det ha varit Romantika och Serende, vilka jag fick längre fram på resan och då var för sig.

//Jocke

Du... Det är ju jag som virrar totalt... Betraktar fortfarande "Festivalen" som Åbo-båten... :-X

Jag får ändra mig till att det för ett antal år sedan inte var så vanligt med denna syn. ;)

//Danne