Öppna ny flik på firefox

Startat av Jacob, 05 februari 2012, 17:05:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Hej! Har ett problem med mitt firefox nu som jag haft förut. Det går inte att öppna nya flikar, vare sig via ctrl + T eller på +-tecknet i höjd med flikarna (öppna-ny-flik-knappen). Jag måste därför öppna nya flikar genom att öppna någon länk i ny flik för att därefter gå in på sidan jag ska till. Någon som vet om man kan göra något åt det eller om man helt enkelt får leva med det?

Tacksam för svar.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Carl Eric

Ja det gör att lösa: Google Chrome! ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Rojje

Citat från: Jacob skrivet 05 februari 2012, 17:05:27 PM
Hej! Har ett problem med mitt firefox nu som jag haft förut. Det går inte att öppna nya flikar, vare sig via ctrl + T eller på +-tecknet i höjd med flikarna (öppna-ny-flik-knappen). Jag måste därför öppna nya flikar genom att öppna någon länk i ny flik för att därefter gå in på sidan jag ska till. Någon som vet om man kan göra något åt det eller om man helt enkelt får leva med det?

Tacksam för svar.

//Jacob

Inga inställningar på hur du hanterar flikar som blivit förändrad under Inställningar/Flikar?

Jacob

Nej inte vad jag kan se. Råkade ut för detta förut och helt plötsligt en dag fungerade det..

//Jacob

Mikey

Har du några "add-ons"? De kan strula ibland vet jag. Har du senaste uppdateringen? Har du provat installera om programmet?

Jacob

Hittar ingenting som skulle kunna vara fel. Datorn var ju på omblåsning efter virus och första starten av firefox så funkade det, sen hängde det sig och jag fick avsluta o starta om, sedan dess har det inte funkat.

//Jacob

J0han

Pröva installera om Firefox eller installera Chrome ;)

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.764509,18.688459
Sent from my iPhone using Tapatalk

Jacob

Ominstallation gjord, nu funkar det! :) En fråga dock: när man öppnar en ny flik, går det att ställa in så att man hamnar på google då?

//Jacob

J0han

Jadu jag har ingen aning men ja vet att det fungerar i Chrome :)

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.764663,18.688279
Sent from my iPhone using Tapatalk

the0fiskis

Citat från: Jacob skrivet 05 februari 2012, 18:53:41 PM
Ominstallation gjord, nu funkar det! :) En fråga dock: när man öppnar en ny flik, går det att ställa in så att man hamnar på google då?

//Jacob
aa 
tror det är under flik inställningar  :)

Mikey

Citat från: the0fiskis skrivet 05 februari 2012, 20:33:18 PM
aa 
tror det är under flik inställningar  :)

Jag kan inte hitta några sådana inställningar (FF9), utan alla flikar öppnas som tomma. Dock finns ju Google bredvid adressfältet hela tiden.