65an på Skeppsholmen 4/2-2012

Startat av P.Ek, 05 februari 2012, 16:39:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

Här är två bilder från igår då vädret var fantastiskt!

Keolis 7482 avgår mot Vanadisplan på linje 65 efter paus vid Kastellholmsbron på Skeppsholmen, med Kastellet i bakgrunden till höger

Keolis 5176 vid Östasiatiska muséet, också mot Vanadisplan

Kommer 5168-81 stanna i innerstan efter att Arriva tagit över Norrortstrafiken i augusti?

//P.Ek :)

Carl Eric

Åhh vilka härliga vinterbilder du tar tagit på min absoluta favoritlinje i innerstan! Dessutom har du fått med den trevligaste busstypen också! :D (Tänker givetvis på MAN)

Citat från: P.Ek skrivet 05 februari 2012, 16:39:59 PM
Kommer 5168-81 stanna i innerstan efter att Arriva tagit över Norrortstrafiken i augusti?

Hoppas inte det iaf! ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

P.Ek

Citat från: Carl Eric skrivet 05 februari 2012, 16:50:01 PM
Åhh vilka härliga vinterbilder du tar tagit på min absoluta favoritlinje i innerstan! Dessutom har du fått med den trevligaste busstypen också! :D (Tänker givetvis på MAN)

Hoppas inte det iaf! ;)

Tack så mycket, kul att du gillar MAN nu när det finns så många av dem ;) ;D

Gillar inte omnicity särskilt mycket heller, men om man sitter i den främre delen av bussen är den fantastisk skön att åka i ;D

Optimal

Då 5168-5181 är Hornsberg resp Frihamnens vagnar så borde dom stanna. Nu ska ju MaxCi bort så då behöver man ju alla vagnar man ska få. Sen har vi inga Pauser vid Skeppsholmen utan bara kosta regleringar.

Peter Rost

Hur stort antal MaxCi är det som slopas i Hornsberg?

/Peter

MartinMartin

Citat från: Jim skrivet 05 februari 2012, 23:37:09 PM
Då 5168-5181 är Hornsberg resp Frihamnens vagnar så borde dom stanna. Nu ska ju MaxCi bort så då behöver man ju alla vagnar man ska få. Sen har vi inga Pauser vid Skeppsholmen utan bara kosta regleringar.

Antar att du avsåg att skriva korta Jim och det skulle Jag väl inte hålla med om. 10-17 minuter händer mer ofta än sällan  ;)

P.Ek

Citat från: MartinMartin skrivet 06 februari 2012, 03:03:18 AM
Antar att du avsåg att skriva korta Jim och det skulle Jag väl inte hålla med om. 10-17 minuter händer mer ofta än sällan  ;)

Japp, bussen stod där i ca 10 minuter.