Bussar utanför Persontrafik 92 i Borlänge i september 1992, del 4 (av 4)

Startat av Staffan Sävenfjord, 03 februari 2012, 17:41:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Så slutar jag den här sviten av bilder från Borlänge, som totalt omfattat 17 delar. Närmast bar det i väg till Falun, men det räcker bara till en del.

SL satsade också på CR112-bussar med lite lyxigare inredning. Höga stolar och gardiner skulle förhoppningsvis locka folk att beställa bussen hos SL. JRW689 är väl dock antagligen i Borlänge med SL-anställda som vill se utställningen. Så finns det de som säger att kollektivtrafik aldrig kan vara sexig...

JCM375. Hino gick också att få i en VIP-version. Varken jag eller SBH har några uppgifter om vad som hände med denna buss sedan. Lackeringen förr tankarna till SÖ-Buss.

HDU361. Park Buss hörde enligt telefonnumret på sidan hemma i Leksand.

OWX820 hade tagit sig ned från Örnsköldsvik men gömde sig bakom ett träd.

LDS939 tillhörde enligt märkningen Gävle Trafikresurs, vilket lär ha varit ett dotterbolag till Gävle Trafik AB. Kom sedan till Stjärntrafik och Anna Norbergs Buss för att sluta sin aktiva tjänst hos RJA Buss & Taxi i Gällö.

Så en gammal bekant, JJC629 som slitit sig från utställningen och nu är på väg hem till Skaraborg igen.

Slutligen en buss vid Bustationen som skulle varit med tidigare men som jag missade då. Bättre sent än aldrig. MXC292.

mil

något som ej stämme med bilderna karlstadbuss smög sig in här men saknar lds

Staffan Sävenfjord

Citat från: mil skrivet 03 februari 2012, 17:46:05 PM
något som ej stämme med bilderna karlstadbuss smög sig in här men saknar lds

Nu skall det vara rätt bild.

HJP

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 03 februari 2012, 17:41:16 PM
Så slutar jag den här sviten av bilder från Borlänge, som totalt omfattat 17 delar. Närmast bar det i väg till Falun, men det räcker bara till en del.

SL satsade också på CR112-bussar med lite lyxigare inredning. Höga stolar och gardiner skulle förhoppningsvis locka folk att beställa bussen hos SL. JRW689 är väl dock antagligen i Borlänge med SL-anställda som vill se utställningen. Så finns det de som säger att kollektivtrafik aldrig kan vara sexig...

Tack för ännu en SCANIA CR112. Just denna buss är extra kul för mig. När jag började köra extra vid Nybodahallen 1990, så skulle jag uppdateras på biljetter och - för mig - nya vagntyper. Detta var den första första vagnen jag övningskörde på då.

HJP

1896

Slutligen en buss vid Bustationen som skulle varit med tidigare men som jag missade då. Bättre sent än aldrig. MXC292.

På GDG:s tid hade expressen en falutur före morgonturen till Karlstad, när Swebus köpte Wasatrafik flyttade ju vi från våra baracker till Swebus depå, och hade bolagen samarbetat hade vi kunnat lagt en av våra morgonturer på det skiftet igen, då hade vi sluppit en rast på 7 timmar, men det var så att vi fick inte köra åt Swebus, och Swebus förare fick inte köra åt oss, enda vinsten med flytten lär ha varit att man slapp hyran för barackerna och uppställningsplatserna hos Scania.