Ibland går tiden fort - kanske rent av för fort vissa gånger...

Startat av Andreas91, 03 februari 2012, 03:10:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Ett hopkok av "gamla" bilder. Tidsmässigt är dom väl inte så jättegamla, äldsta bilden kanske är ett par år gammal. När jag ser dessa bilder, så känns det dock som att det är mycket längre bort än så...  :-\ Hoppas hur som att dessa tillbakablicks-bilder uppskattas  :):

DEB

Tack för dessa härliga bilder på saknade fordon. 2000NL-Blåbuss såg jag så sent som i November 2011 på 875, då Nobina hade blåbussbrist.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Mikael T Nilsson

Tusen tack för detta trevliga bildsvep. Gamla H54 4828 finns väl kvar, men linje 47 och 47E är numera historia.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Andreas91

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 03 februari 2012, 09:09:51 AM
Tusen tack för detta trevliga bildsvep. Gamla H54 4828 finns väl kvar, men linje 47 och 47E är numera historia.
Tusen tack! :) Jo, jag hoppas att 4828 finns kvar. Det var 47:an jag tänkte på.

Jacob

Citat från: Andreas91 skrivet 03 februari 2012, 03:10:39 AM

Hade varit roligt om man trafikerat denna linje med en Vega ;D

Trevliga bilder på fins vagntyper, gillade speciellt bilden på Swebus 4971.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mikael T Nilsson

Citat från: Andreas91 skrivet 03 februari 2012, 09:30:57 AM
Tusen tack! :) Jo, jag hoppas att 4828 finns kvar. Det var 47:an jag tänkte på.

Bra. Blev orolig att gamla 4828 var påväg att slopas  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

the0fiskis

trevligt bildsvep med "histora" en dag som denna önskar jag att alla höggolvare var tillbaka :) 
vad hände med cykelbussen?

Lars-Håkan_E

En flopp ;)

Hade blivit billigare för SL att transportera varje cykel med taxi

Ersa

Tack för reprisen på 4971. Den bilden hade jag glömt bort. :)

Bussmupp

Tack för bilderna. Fast 6029 känner jag inte igen. Hur länge var den SL målad?

Lars-Håkan_E

6029 gick SL målad uppe i Tärnaby sedan, lackades väl om i början på vintern när den flyttades söderut igen.

Carl Eric

Nobina 6029 togs ned från Värmland för att rulla på 433C som endast existerade under sommaren 2010. När sommaren tog slut flyttade den vidare och återkom inte igen... Nobina 0069 användes som reservbuss under den sommaren.

Här finns bilder på 6029

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmupp

j-a

Citat från: Carl Eric skrivet 03 februari 2012, 16:39:51 PM
Nobina 6029 togs ned från Värmland för att rulla på 433C som endast existerade under sommaren 2010. När sommaren tog slut flyttade den vidare och återkom inte igen... Nobina 0069 användes som reservbuss under den sommaren.

Här finns bilder på 6029

MVH Carl Eric
Och nu går 6029 i Borlänge och är dalatrafik/Vit