Uppsala 2012-01-26 (bilder)

Startat av Jacob, 02 februari 2012, 22:02:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Först ut Robert T i Nobina 4916 på Centralstationen

GUB 105 vid Kungshögarna i Gamlis

GUB 427 på Vattholmavägen

GUB 273 på samma väg

film från GUB 273
http://www.youtube.com/watch?v=_ShOkT57-s8&list=UUmwKXiGhsL1pvEKBl2lHpYg&index=6&feature=plcp

GUB 602 svänger in på Väderkvarnsgatan

En nyrenoverad 145

Och slutligen GUB 152 + 141

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

ch buss

Bra bilder, försök nästan gång lite nära bild om du kan.

// Ch buss

Möllers

Gå nära? har han inte gjort det här.

ch buss

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 februari 2012, 22:42:58 PM
Gå nära? har han inte gjort det här.

GUB 105 vid Kungshögarna i Gamlis

gärna lite nära den bild så menar jag.

// Ch buss

Möllers

Han kanske inte vågar här, man göra vad man känner för.

Jacob

Har bilder närmre på 105, men efter att ha tittat på dem i datorn var den långt ifrån den som var bäst helt enkelt. Tyckte den var stämningsfull.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

ch buss

Citat från: Jacob skrivet 02 februari 2012, 22:56:39 PM
Har bilder närmre på 105, men efter att ha tittat på dem i datorn var den långt ifrån den som var bäst helt enkelt. Tyckte den var stämningsfull.

//Jacob

Okej  ;D

// Ch buss

yngrot

Den bilden är väl bra trevligt med lite miljö runt bussen
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Carl Eric

Det finns inga rätt och fel när det gäller bussfotograferande, alla gör som de själva känner för. Jag håller med yngrot och tycker att det är trevligt med miljö runt bussen. Bilder där bussen täcker varje mm av bilden är inte så roliga att titta på...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Joakim Wahlberg

Citat från: Carl Eric skrivet 03 februari 2012, 16:54:33 PM
Det finns inga rätt och fel när det gäller bussfotograferande, alla gör som de själva känner för. Jag håller med yngrot och tycker att det är trevligt med miljö runt bussen. Bilder där bussen täcker varje mm av bilden är inte så roliga att titta på...
Här måste jag hålla med fullständigt! Och jag tycker Jacob lyckats riktigt bra, lagom med miljö, och lagom med buss. Snyggt! :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)