En buss långt, långt där borta i dimman

Startat av Joakim Wahlberg, 31 januari 2012, 18:38:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Nummer? Ingen aning, antagligen 51XX :D Stod runt 400m bort.

Inget mästerverk, men tycket den blev rätt godkänd ändå! Dimman började bli riktigt tjock, och ljuset värdelöst.

Bussen är en fd. Nacka/Värmdö-buss, och kommer väl ursprungligen från Blekinge. Är det vanligaste som brukar rulla på 787 på vardagar tycker jag.
Plasten vi är på är Ekeby, någon mil från Södertälje. Klockan är runt 16:00.

//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Cyklisten

Joakim Wahlberg

Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

DEB

En härlig och lite mystisk bild, rimfrosten och den tjocka dimman ger verkligen känslan av att det är riktigt kallt. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Niclas Rosenius

Som en svartvit bild med en färgklick.

Har ofta suttit och tänkt på den typ av bild när man sitter och kör i ett sånt här landskap. Skulle bli en kanonbild. Tycker du har lyckats bra med denna.

//Niclas

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Bussmupp

Snyggt!  Jag bara önskar att min kamera var lika bra.

Joakim Wahlberg

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 01 februari 2012, 00:47:31 AM
Som en svartvit bild med en färgklick.

Har ofta suttit och tänkt på den typ av bild när man sitter och kör i ett sånt här landskap. Skulle bli en kanonbild. Tycker du har lyckats bra med denna.

//Niclas
Tack så mycket alla! :D Ja, det blir nog verkligen bra! Speciellt om fordonet står still också, här kör det i en hastighet runt 50-60km/h.

DEB; så kallt var det inte faktiskt inte, runt -5C, det är normalt alltid dimma här ute på eftermiddagen/kvällarna och morgonen. Ofta är den rätt tjock också.