Huvudmeny

Nobina 7452

Startat av j-a, 30 januari 2012, 18:44:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

I fredags levererades Nobina 7452  och syskonen 7450,7451 till Nobina Dalarna,var själv i Borlänge vid överlämnandet och fick denna kärra med mig hem till Malung,även 7451 placerades där medans 7450 placeras i Borlänge,dessa 3 nyförvärv ska trafikera linje 257 mellan Borlänge och Sälenfjällen,här kommer lite bilder på 7452. :)

Och en bild bakåt i bussen

Och en vy över styrcentralen ;)

Och under trappen sitter rullstolslyften gömd

Det var allt från mig denna gång :)

Möllers

Bese001

Hej!  Märkligt nog är ingen av dessa 3, 7450-52 i trafik enligt bilregistret? Står på Scania-Bilar Sverige AB, avställda 2011-11-24

ch buss

Wow snyggast bussen.

// Ch buss

j-a

Citat från: Bese001 skrivet 30 januari 2012, 18:52:59 PM
Hej!  Märkligt nog är ingen av dessa 3, 7450-52 i trafik enligt bilregistret? Står på Scania-Bilar Sverige AB, avställda 2011-11-24
Du kan va lugn,dom är påställda alla tre :)att sedan transportstyrelsens dataregister inte uppdateras som man kan önska är en annan sak ???.Jag ställde på en bil i höstas och fick då en bekräftelse på fax efter en kvart att det var klart att köra,sen tog det tre dar innan det syntes på transportstyrelsen sida :(

Mikael T Nilsson

Tack för dessa snygga och stilrena bilder på en mycket tjusig vagntyp!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Tonniiie

Underbara bilder! Ännu en underbar OmniExpress!

ch buss

Citat från: Tonnie skrivet 30 januari 2012, 19:48:36 PM
Underbara bilder! Ännu en underbar OmniExpress!

Ja amen.

// Ch buss

Bese001

Citat från: j-a skrivet 30 januari 2012, 19:18:05 PM
Du kan va lugn,dom är påställda alla tre :)att sedan transportstyrelsens dataregister inte uppdateras som man kan önska är en annan sak ???.Jag ställde på en bil i höstas och fick då en bekräftelse på fax efter en kvart att det var klart att köra,sen tog det tre dar innan det syntes på transportstyrelsen sida :(

I dag är jag lugn   :)

MissScania

Den bästa bussen inom Dalatrafiken är 6330 ;)