Huvudmeny

KEO - Som i Keolis?

Startat av Fredde, 30 januari 2012, 17:10:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Stötte på denna vagn idag. Full-AC, höga ryggar, dörrställning 2-2-1... Utökning till SSV?

KEO898 hos MAN, Lindvreten 2012-01-30.

KEO898 hos MAN, Lindvreten 2012-01-30.

Möllers

Bara ett dörr där bak var nåt nytt för mig har aldrig sätt det för på denna modellen.

Joakim Wahlberg

Ser ut som lågentré, har inte alla MAN-bussar av denna typ låggolv?
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

P.Ek

Lite påfyllning i 75xx-serien kanske, 7546 och uppåt? :)

Lars-Håkan_E

Ted Selander

Citat från: P.Ek skrivet 30 januari 2012, 17:19:08 PM
Lite påfyllning i 75xx-serien kanske, 7546 och uppåt? :)
Nej, det är inte aktuellt. Det hade passat annars med den regskylten.

P.Ek

Citat från: Ted S skrivet 30 januari 2012, 17:29:45 PM
Nej, det är inte aktuellt. Det hade passat annars med den regskylten.

Jaha, någon som vet vart den kommer hamna?

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

virtual1

Citat från: Håkan_E skrivet 30 januari 2012, 17:22:28 PM
Westin:s (MTR)

Har man äntligen förstått att det ärr rätt underdimensionerat med de fem? Man man redan har? Idén är strålande, men det är ju bara en droppe i havet med så få bussar i ersättningstrafik!

ch buss

Citat från: Mattias Möller. skrivet 30 januari 2012, 17:11:01 PM
Bara ett dörr där bak var nåt nytt för mig har aldrig sätt det för på denna modellen.

Nä, finns sånt Norge bussar 2+2+1.

http://www.flickr.com/photos/cedlind/5888013075/

// Ch buss

Walter

Är Westins nuvarande ersättning bussar åt MTR SL-Röda?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Traesk

Citat från: Walter skrivet 30 januari 2012, 21:28:47 PM
Är Westins nuvarande ersättning bussar åt MTR SL-Röda?
Man kanske har kommit på att de senare blir lättare att sälja vidare om de köps röda från början?

virtual1

Citat från: Traesk skrivet 30 januari 2012, 22:40:39 PM
Man kanske har kommit på att de senare blir lättare att sälja vidare om de köps röda från början?

Då de också är dedikerade till att köra i SL-trafik så blir det ju lättare för en trafikant att se att rätt buss kommer vid ersättningar...

Lars-Håkan_E

Kom ihåg att Westin:s och Svenska Neoplan är systerbolag.

En SL målad buss kan man också "lura" operatörerna att prova i samband med serviceåtaganden på deras befintliga bussar, att bygga på spekulation har ju varit vanligt hos Neoplan.

Niclas Rosenius

Fredde, vilken är Star II:an till vänster? Tog du regnr på den? Eller var det CMB310?

//Niclas