Capitol på Hornsgatan

Startat av Mr G, 28 januari 2012, 11:33:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Den här har visats förut, men nu håller jag på och scannar igenom bilderna en gång till, och bilden tål att ses igen.

Det här hade väl mycket väl kunnat vara 66:an Långsjö - Brunkebergstorg om SS inte hade gjort om de s k ytterstadslinjerna till anslutningslinjer när t-banan öppnades, utan istället låtit de busslinjerna gå kvar till sina destinationer i innerstaden.  Införandet av tunnelbanan var en förbättring för många, men samtidigt också en stor försämring för alla som blev hänvisade till krångliga och tidsödande  byten.

Idag har man ju åter igen börjat köra förortslinjer till centrala ändhållplatser, men ologiskt (enligt mig) har man då valt busslinjer från avlägsna platser och inte de som har kortast väg, och skulle kräva minst antal bussar, och ändå ge avlastning på tunnelbanan på det mest belastade avsnittet. Dessutom skulle trafikanterna på linjerna i närförorten tjäna procentuellt mest i tid eftersom bytet för dessa tar längst tid i förhållande till hela resan.
吉先生

Gunnar D

Citat från: Mr G skrivet 28 januari 2012, 11:33:30 AM
Den här har visats förut, men nu håller jag på och scannar igenom bilderna en gång till, och bilden tål att ses igen.

Den tåls verkligen att ses igen! Den verkar också ha fått en bättre inscanning denna gång.
Bilden bör/måste vara tagen senast 1970.

/Gunnar