Huvudmeny

Linje 199

Startat av Mr:bussis, 26 januari 2012, 03:57:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr:bussis

Hallå: Nån som kan svara på vart linje 199 har slutdestination på 80 talet...

Linje 199 hade hållplats Högdalen c Samma hållplats som 744...

mvh Mr bussis//...

Peter Rost

199:an gick Hornstull - Högdalen. Linjen inrättades hösten 1979. Det är närmare trettio år sedan undertecknad åkte 199:an hela sträckan en tidig sommarmorron, då med H10 5775. 8)

/Peter

Bussmicke

En linje där en del körde på som fan vill jag minnas.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mr G

Var är bilden?   ???

Jag åkte 199:an några gånger med H32 minns jag, kanske satte man ut skräpet på en sån linje, så att man kunde köra vagnen direkt till skroten om det gick livat till på natten.
吉先生

Peter Rost

Citat från: Bussmicke skrivet 26 januari 2012, 11:14:08 AM
En linje där en del körde på som fan vill jag minnas.

Det var precis det jag tänkte när jag skrev svaret. Det gick fort som fasen!  Åkte sista turen på morgonen från Hornstull. Uppe på "åsen" (Bokbindarvägen) klev den sista av, sen var det full kareta mot Högdalen med mig sittandes längst bak som ensam resenär. ;D

/Peter

Peter Rost

Citat från: Mr G skrivet 26 januari 2012, 11:42:56 AM
Var är bilden?   ???

Jag åkte 199:an några gånger med H32 minns jag, kanske satte man ut skräpet på en sån linje, så att man kunde köra vagnen direkt till skroten om det gick livat till på natten.

Då hade du tur med andra ord! ;D  Ägnade en sommar tidigt åttiotal med lite nattbuss åkande, och mitt intryck var att nattbussturerna trafikerades med nyare bussar. Åtminstone söder om staden.

/Peter