Vagnfel på Brunkebergstorg

Startat av Gunnar D, 24 januari 2012, 14:45:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

Här har tydligen en H22:a på linje 55 fått vagnfel och ställts upp på Brunkebergstorg i aug 1962. Eftersom linje 90 och 91 vände vid Gullmarsplan under sommaren kunde fållan för linje 91 användas.

Mvh Gunnar

Mr G

Mycket intressant bild. Och man kan ju inte låta bli att undra hur många bilder du knäppte på Brunkebergstorg den där dagen. Lite svårt att tro att detta var den enda. Speciellt som det också står en 65:a där intill och väntar på avgång. Klockan borde alltså snart vara kvart över eller kvart i. Om nu bilden är tagen under lågtrafiktid vilken den ger intryck av att vara.
吉先生

Gunnar D

Citat från: Mr G skrivet 24 januari 2012, 20:03:28 PM
Mycket intressant bild. Och man kan ju inte låta bli att undra hur många bilder du knäppte på Brunkebergstorg den där dagen. Lite svårt att tro att detta var den enda. Speciellt som det också står en 65:a där intill och väntar på avgång. Klockan borde alltså snart vara kvart över eller kvart i. Om nu bilden är tagen under lågtrafiktid vilken den ger intryck av att vara.

Tyvärr var det bara denna bild jag tog vid detta tillfälle, det var ju precis i början av min "fotokarriär". Solen verkar peka på att det var ganska sent på en eftermiddag bilden togs, tycker jag.

/Gunnar