Gamling på 54:an

Startat av Mr G, 23 januari 2012, 12:36:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Den här vårdagen 1970 hade SL gjort till en slags efterföljare till Spårvägens dag, med olika aktiviteter på stan och i vagnhallarna. I Råsta hade det bullats upp med alla möjliga och omöjliga busstyper man kunde hitta. Själv fastnade jag för den här vehiclen med dryga 40 år på nacken, dvs ungefär lika gammal som en dagen H-buss är idag.
吉先生

JDS

Hehe, men jag antar att den kändes uråldrig redan då, rätta mig om jag har fel!  ;D

HJP

Citat från: Mr G skrivet 23 januari 2012, 12:36:51 PM
Den här vårdagen 1970 hade SL gjort till en slags efterföljare till Spårvägens dag, med olika aktiviteter på stan och i vagnhallarna. I Råsta hade det bullats upp med alla möjliga och omöjliga busstyper man kunde hitta. Själv fastnade jag för den här vehiclen med dryga 40 år på nacken, dvs ungefär lika gammal som en dagen H-buss är idag.
Mycke kul att se en bild på den vehiceln (Scania Vabis -28), och från den dagen i Råsta.
Men var det en vårdag? Jag började övningsköra för busskortet i Hornsberg sommaren 1970. Då arrangerades en sådan dag i Råsta. Min instruktör "Morgan" fanns på plats, och han lät mig provköra en dubbeldäckare för första gången. Mycket högtidligt för mig  8)

Ska försöka hitta mina bilder från den dagen.

HJP

Mikael T Nilsson

Tack för denna intressanta bild. Jag tycker jag ser en gammal H84:a i bakgrunden bredvid H80-vagnen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.