buss på tvären i nacka strand [länk]

Startat av the0fiskis, 23 januari 2012, 09:25:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

http://nvp.se/Nacka/Nacka/Buss-pa-tvaren-i-Nacka-strand/
frågan hur lyckas man?
och borde det inte ge förseningar i trafiken? för sl.se står det inget om det  :-X

Carl Eric

Inga större förseningar, men inga bussar trafikerar Nacka Strand. Alla vänder vid Jarlaberg som jag förstod det...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

Carl Eric

Citat från: the0fiskis skrivet 23 januari 2012, 09:47:01 AM
åker dem upp efter cylindervägen då?

Kan någon nog svara bättre på men jag tror det...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

homer

ser ut som en 840 som försökt svänga direkt tillbaka till terminalen från vägen, dvs göra en U-sväng

Carl Eric

Citat från: homer skrivet 23 januari 2012, 11:52:37 AM
ser ut som en 840 som försökt svänga direkt tillbaka till terminalen från vägen, dvs göra en U-sväng

Det var vagn 6655.

Matte

Citat från: buskörare skrivet 23 januari 2012, 12:39:21 PM
Tror 840 var linjen alltså.

Fast Södertörn kör vissa 400 linjer också... Tror det är 443, 443C och 465. Men om 6655 nu är har Alcolås vet jag inte.

Carl Eric

Citat från: Matte skrivet 23 januari 2012, 13:03:43 PM
Fast Södertörn kör vissa 400 linjer också... Tror det är 443, 443C och 465. Men om 6655 nu är har Alcolås vet jag inte.

Stämmer bra. Gissar att de flesta kommer som 840 eller från Stockholm C?

Robert T

Varför behöver man bärgare? Ser ju ut på bilden att bara gå att köra därifrån.

Danne B.

Citat från: Robert T skrivet 23 januari 2012, 16:37:33 PM
Varför behöver man bärgare? Ser ju ut på bilden att bara gå att köra därifrån.

Kika på kommentarerna under artikeln. Tydligen ska drivhjulen hamnat i luften, så han har väl backat upp baken i slänten kan man anta. För det där är väl en pusher?

//Danne

Robert T

Citat från: Danne B. skrivet 23 januari 2012, 17:28:31 PM
Kika på kommentarerna under artikeln. Tydligen ska drivhjulen hamnat i luften, så han har väl backat upp baken i slänten kan man anta. För det där är väl en pusher?

//Danne

Aha, det syntes inte på bilden och det stämmer att det är en pusher.