Swebus i Borås i dag söndagen den 22 januari - och lite GoByBus

Startat av Staffan Sävenfjord, 22 januari 2012, 17:37:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Expressbusskavalkaden tjuvstartade klockan 13.55 med linje 857 till Västervik. Den utgjordes av 0045 SLA028.

Klockan 15.15 mot Stockholm var det en stor avgång med tre bussar. Först på plats var Vadstena Buss RJH154, som passade på att vila sig lite på Brodalsparkeringen innan framkörning. Denna skulle gå till Norrköping.

Vid 15-tiden kom Nordia Buss 28 CRT369. Den gick till Linköping.

10 minuter senare dök ordinarie vagn upp. Det var Swebus 6334 RRJ319. Nu var det dock fullt vid busshållplatserna och denna fick stanna utanför Nordia-bussen.

Nordia-bussen hade lyckats ta sig ut genom en backningsmanöver. Luckan som blev togs dock strax efteråt i bruk av GoByBus till Stockholm med avgång 15.20.

Det var 3042 UEJ395 som gick på GoByBus avgång.

Carl Eric

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 22 januari 2012, 17:37:07 PM
Klockan 15.15 mot Stockholm var det en stor avgång med tre bussar. Först på plats var Vadstena Buss RJH154, som passade på att vila sig lite på Brodalsparkeringen innan framkörning. Denna skulle gå till Norrköping.

Andra bilden fungerar inte...

Men de andra var fina! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Staffan Sävenfjord

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Möllers