Johan Skyttes Väg

Startat av Gunnar D, 20 januari 2012, 10:13:32 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

På en tvärgata till Armborstvägen den 9 jan 1964.

Mvh Gunnar

Mr G

Ojojoj, vilka fynd som kommer fram ur byrådan. De tre husen närmast i bild revs för att ge plats när centrala Älvsjö omdanades på 1980-talet.  Efter att bussen har passerat de tre husen kommer den fram till järnvägskorsningen med Kabelverkets spår och svänger samtidigt in vänster på Armborstvägen. Här låg också Bohmans villa, på andra sidan spåret som första hus på vänster hand efter att ha svängt in på Armborstvägen. Bohmans hus försvann också i samband med omdaningen.

I bildens fond på vänster sida syns f ö Älvsjös korvkiosk, som inte blev så långlivad. Det var inte lukrativt att vara korvgubbe i Älvsjö på den här tiden. Och strax bakom bussen är det väl ÖV6 som svänger in mot stationsplanen.  ???
吉先生

HJP

Citat från: Mr G skrivet 20 januari 2012, 11:32:05 AM
Ojojoj, vilka fynd som kommer fram ur byrådan. De tre husen närmast i bild revs för att ge plats när centrala Älvsjö omdanades på 1980-talet.

Och strax bakom bussen är det väl ÖV6 som svänger in mot stationsplanen.  ???
Visst är detta ett fynd!
Skylten "SKOMAKERI" är undrebar.
Vad ÖV6 är, vet jag inte, men en Ford FK är det iallafall  ;)

HJP

Mr G

Citat från: HJP skrivet 20 januari 2012, 17:56:40 PM
Vad ÖV6 är, vet jag inte, men en Ford FK är det iallafall  ;)

HJP

ÖV6 var just en Ford Transit, den ägdes av SSS och var placerad i Högdalshallen där SSS:s juniormedlemmar gärna övade bilkörning med den inom hallområdet, eller när lusten tog över även gjorde gatorna i Söderort osäkra  :D. Nu ser jag att den här Transiten tycks ha glasrutor runt om, men ÖV6 vill jag minnas var en skåpbil.
吉先生

HJP

Citat från: Mr G skrivet 22 januari 2012, 22:07:49 PM
ÖV6 var just en Ford Transit, den ägdes av SSS och var placerad i Högdalshallen där SSS:s juniormedlemmar gärna övade bilkörning med den inom hallområdet, eller när lusten tog över även gjorde gatorna i Söderort osäkra  :D. Nu ser jag att den här Transiten tycks ha glasrutor runt om, men ÖV6 vill jag minnas var en skåpbil.
Tackar!
Som senior, hänger jag väl inte med riktigt, när det gäller juniorer. Fast på den tiden bör jag väl ha varit junior   ::)
Jämrans vad komplicerat det blev nu  ???

HJP

Mr G

Vid fyllda 16 år blev man seniormedlem, fast ÖV6 behölls som övningsobjekt ytterligare ett par år.  ;D
吉先生