Otäck incident i Övik idag

Startat av swedebear, 15 januari 2012, 16:08:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swedebear

Min sambo var ute för en riktigt otäck incident med en buss idag. Hon var på väg hem på rast från jobbet och gick över E4:an  på övergångsstället vid brandstationen/Sibylla. Hon hade grönt ljus som gångare över vägen men var ändå jättenära att bli påkörd av en buss som körde mot rött. Hon klarade sig med en hårsmån men var självklart mycket ledsen och upprörd när hon kom hem.
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

Björn Forslund

Föreslår att ni vänder er till företaget ifråga, eller polisen om det finns ett regnummer eller annat noterat. . Men är bussen oidentifierad lär det bli svårt. Märkligt att en bussförare med berått mod kör mot rött.

swedebear

Citat från: Björn Forslund skrivet 15 januari 2012, 16:57:20 PM
Föreslår att ni vänder er till företaget ifråga, eller polisen om det finns ett regnummer eller annat noterat. . Men är bussen oidentifierad lär det bli svårt. Märkligt att en bussförare med berått mod kör mot rött.

Jag skall kolla med min sambo om hon vet vad det var för buss...tror inte hon tänkte på det...tror definitvit att hon tänkte mest på att klara livet.

Jag misstänker att chauffören satt i andra tankar för jag har också svårt att se en chaufför som i normala fall kör mot rött, speciellt som denne borde klart och tydligt sett min sambo som alltid har reflexväst när det är mörkt
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

Ersa

Sen gäller fortsatt regeln att Buss-snack inte är någon rättssal där vi debatterar vem som gjort vad för fel. Vad det än var för bolag och regnr bör sådan info inte hängas ut i detta forum. Det får man göra på något annat ställe där Svenska Omnibusföreningen inte är "ansvarig utgivare".

Jan

Idag kan man inte ta något för givet. Var på vakt när ni har grönt ljus det finns trafikanter som inte har full koll.
I branschen i 40 år