Eller hur var det nu SL...?

Startat av Carl Eric, 14 januari 2012, 11:18:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

men...

(utloggad från omlopp och skyltat "blank skylt" från special destinationer. Bussen står still och föraren vet om att det skall komma en blixt. Tagen med mobilkamera.)

I förra veckan mejlade jag till "SL"s kundtjänst och frågade om 0:an. Killen från GoExcellent som svarade på mejlet kände inte alls till nollan (trots att han "hade råkat ut för många misslyckade bussresor", eller något i den stilen) så jag bad honom att kontakta rätt avdelning på SL för jag vill veta varför nollan infördes från första början. Får se om jag får något svar så småningom...

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

bjorn_k

Men det där är ju jävligt märkligt... Jag lyckades få just blank skylt att visa blank skylt... Ska ta kort på't nästa gång :)

MartinMartin

Citat från: bjorn_k skrivet 14 januari 2012, 19:30:38 PM
Men det där är ju jävligt märkligt... Jag lyckades få just blank skylt att visa blank skylt... Ska ta kort på't nästa gång :)

Ja, det verkar fungera på diodskyltar, fast där tappar den också linjenummret om jag kör linje och kör blank skylt, alltså
den spar inte linjenummret som matrisskyltarna.

bjorn_k

Citat från: MartinMartin skrivet 14 januari 2012, 22:17:47 PM
Ja, det verkar fungera på diodskyltar, fast där tappar den också linjenummret om jag kör linje och kör blank skylt, alltså
den spar inte linjenummret som matrisskyltarna.