KLT-buss i Malmö stadstrafik

Startat av tågluffaren, 11 januari 2012, 16:44:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tågluffaren

En vän till mig som bor i Malmö såg igår en regionbuss från KLT på stadsbuss 8 i Malmö. Vet någon ifall den är i Malmö för en längre tid? Ska nämligen ner på lördag och det vore ju kul att fånga det på bild :)

Möllers

Kan hoppas att Admir95 jagar den i Malmö nu eller tonnie.

Walter

Citat från: tågluffaren skrivet 11 januari 2012, 16:44:03 PM
En vän till mig som bor i Malmö såg igår en regionbuss från KLT på stadsbuss 8 i Malmö. Vet någon ifall den är i Malmö för en längre tid? Ska nämligen ner på lördag och det vore ju kul att fånga det på bild :)

Det finns ett par KLT-lackade Vo 8500 hos Veolia i Malmö, används vanligen som skolbuss.Troligen är det någon av dessa normalgolvade som fått hoppa in i linjetrafiken.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Admir95

Ja du de har jag inte fått på bild själv i Malmö men det är en KLT med inv.nr. 2315 som gick på 33.an för nån dag sen med och allt detta beror på bussbrist. Den gick på 8.an som du säger för nån dag sen med då jag själv jobbade påtrafikledningen... Inte lönt att åka hit och fota den på stadsbussarna då man aldrig vet säkert när Veolia har bussbrist i stan och det kan ju hända typ en gång i månaden.