Scania 113 + Swebus = Sant

Startat av Mikael Ringmarck, 05 januari 2012, 22:29:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Rivstartar med en solig bild på Swebus 0583 i Brommahallen. Självklart skulle jag ha stängt rampluckan innan jag tog bilden, lätt att vara efterklok  :)

Fortsätter med 0584 som står parkerad i "fack 18". Det var ett rejält skyfall som kom denna tidiga morgon.

0604 på en kort utflykt i väntan på att köra 117 en ljuvlig sommarnatt. Bilden tagen på Åkeshovsvägen.

Här kommer en vintrig bild från Alvik där 3959 inväntar avgång på "pensionärslinje" 114.

MaxCi 4248 får vädra lite lantluft på Lovö. Ser minsann ut som om föraren försöker köra på mig  :-*

Även 3957 har begett sig utåt öarna...här påväg tillbaka från Knalleborg.

Det är alldeles för sällan vi får se bild på rovorna i dessa bussar så jag slänger med en. 1287 i Backlura!

Usch nu var det vinter igen men med lite snö och sol kan man ändå få en acceptabel bild.

119 när den gick hela vägen från Solna till Hässelby (Backlura). Ojoj det var tider det - dryga timmen och cirka 60 hållplatser!

Ytterligare en 119 denna gång 1747. Men fy bubblan, nu har det börjat snöa så det är bäst att packa kameran och skynda hem  ;)

Carl Eric

Riktigt fina bilder! Älskade nattbilden på 0604! Trots att jag är mer av en morgonmänniska så känns den verkligen så idyllisk som en sommarnatt/morgon kan kännas, stort tack! :D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Peter Rost

MaxCi 4248 får vädra lite lantluft på Lovö. Ser minsann ut som om föraren försöker köra på mig  :-*

Du hann väl undan i tid? ;D ;) Trevligt svep!

/Peter

DEB

Mycket trevliga bilder på två av Stockholms trevligaste vagntyper. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

yngrot

Instämmer härliga bilder på trevliga vagnar  :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmupp

Tack för dessa snygga bilder. Jag saknar dessa på 118.

Tommy E

Mycket trevliga bilder med utmärkt skärpa. Mina påståenden om att Arriva 1021 var Mälaröarnas första Maxci i SL-trafik var alltså inte helt korrekta.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Jacob

Underbart! Detta är något man kan digga dag ut och dag in :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Peter Öden

Hej !

Många trevliga bilder på Scaniabussar, särskilt på de f.d. Gävlebussarna !

Mvh Peter Ö

Bussmupp

Citat från: Peter Öden skrivet 06 januari 2012, 08:30:43 AM
Hej !

Många trevliga bilder på Scaniabussar, särskilt på de f.d. Gävlebussarna !

Mvh Peter Ö

Vilka är det?

Peter Öden

Hej !

De fd. Gävlebussarna jag avsåg var 0583, 0584 och 0604 !

Mvh Peter Ö

Kvarne

....Karln gräver å gräver i arkivet å hittar riktigt fina bilder! Tackar Micke! Helt otroligt bra kvalité och det är  mycket bra komponerade bilder som karln har fotat!  :P ;D :D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Nico

Citat från: Mrbuss skrivet 05 januari 2012, 22:29:02 PM

Fortsätter med 0584 som står parkerad i "fack 18". Det var ett rejält skyfall som kom denna tidiga morgon.

Schyssta bilder överlag, men bilden ovan gillar jag i synnerhet... eller rättare sagt bilden visar vad jag inte gillar oavsett depå. Brukar alltid vara en klassiker att de mornar man var lite extra trött i ögat så fick man självklart en vagn som man inte hittade direkt utan man fick springa runt och leta. Som grädde på moset så var det ofta (kändes det som i alla fall) någon form av strilstrålande väder... Att det är orampat och trycklöst när man är sen ut är sedan givetvis självklara ingridienser. ;D  :P
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

P.Ek

Jättestort tack för fantastiska bilder på sköna vagnar!

Mikael Ringmarck

Tack för alla trevliga kommentarer, kul att bilderna uppskattades! CN113 är en vagntyp som är saknad, både som förare och fotograf.  :)

Citat från: Peter Rost skrivet 05 januari 2012, 22:58:45 PMDu hann väl undan i tid? ;D ;)
Annars hade farsan fått på huvudet det var nämligen han som körde  ;)

Citat från: Bussmupp skrivet 05 januari 2012, 23:27:17 PM
Jag saknar dessa på 118.
Har du åkt mycket 118 så har du säkert åkt med mig någon gång  ;D En av mina favoritlinjer i västerort, särskilt delen Spånga stn - Vällingby.

Citat från: Tommy E skrivet 06 januari 2012, 01:38:47 AM
Mina påståenden om att Arriva 1021 var Mälaröarnas första Maxci i SL-trafik var alltså inte helt korrekta.
Tja, det beror kanske på hur man ser det. Bromma satte ibland ut MaxCi på sina avgångar till Mälaröarna redan 2003, kanske året innan också. Jag har åkt MaxCi på 311 till Sluts brygga t ex  :D Även Omnicity förekom på 309 bl a. Arriva 1021 var möjligtvis den första MaxCi som var stationerad i Tappström så på så sätt var den kanske först?  ;D

Nu ska jag rota vidare och se vad jag hittar!  ;)