Huvudmeny

En SL-favorit i Handen

Startat av DEB, 03 januari 2012, 18:00:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DEB

Dagens eloge går till dagens trafikplanerare i Handen, som har förstått att dessa pärlor även kan gå i trafik på dagarna. :D Handenterminalen kl. 12.34 idag.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Jacob

Snygg bild på en snygg buss, men CN113ALB hade varit bättre ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

DEB

Jovars, men en sån här klump är näst intill lika bra. :D Men våra CN113ALB var ute idag på samma omlopp som förra året, så du är välkommen hit för att fota snart igen innan ersättarna kommer.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

Kvarne

Vilka är ersättarna å när kan de tänkas hitta till Handen? (....och ge CN113ALB FOTEN  ;D)

Mycket fin bild f.ö!  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ted Selander

Citat från: Kvarne skrivet 03 januari 2012, 21:20:08 PM
Vilka är ersättarna å när kan de tänkas hitta till Handen? ---

Det blir 6056 och uppåt, någon gång till våren.

Mikey

Citat från: Ted S skrivet 03 januari 2012, 22:07:22 PM

Vet du vilken modell, blir det Omnilink eller något nyare?

Fredrik Klint

Citat från: Ted S skrivet 03 januari 2012, 22:07:22 PM

Kommer det kortvagnar i samma veva och ersätter "H16"?

Ted Selander

Citat från: Mikey skrivet 03 januari 2012, 23:37:24 PM
Vet du vilken modell, blir det Omnilink eller något nyare?
Citat från: Fredrik Klint skrivet 04 januari 2012, 08:46:51 AM
Kommer det kortvagnar i samma veva och ersätter "H16"?

Det blir nio OmniLink i SL:s regionalutförande. Kortvagnar ersätts också med led.

Mikael T Nilsson

Tack för en trevlig bild!

Jag misstänker att Handens Volvo-ledvagnar (12xx-serien) flyttas till Norrort/Täby när de nya ledvagnarna i 60xx-serien levereras och att 12xx-vagnarna då i sin tur slår ut motsvande antal Volvo B10M-ledvagnar i Täby.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

DEB

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 januari 2012, 16:04:17 PM
Tack för en trevlig bild!

Jag misstänker att Handens Volvo-ledvagnar (12xx-serien) flyttas till Norrort/Täby när de nya ledvagnarna i 60xx-serien levereras och att 12xx-vagnarna då i sin tur slår ut motsvande antal Volvo B10M-ledvagnar i Täby.

Tack ska du ha. :)

Men det var ju bara 9 st ledvagnar? Det räcker ju bara till att ersätta de CN113 som finns, hade även 12xx-vagnarna ersatts borde åtminstone 20 nya bussar beställts.

Ted Selander

Mikael T Nilsson

Citat från: Ted S skrivet 04 januari 2012, 16:49:44 PM
Just så.

Aha, det är så. Kul att 12xx-vagnarna (8500 led) får finnas kvar ett tag till i trafik för Handen. Hela styrkan är dock inte kvar då 1267 verkar ha flyttats till Örebro län. Då återstår väl bara 1255-1266?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

DEB

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 januari 2012, 17:51:36 PM
Aha, det är så. Kul att 12xx-vagnarna (8500 led) får finnas kvar ett tag till i trafik för Handen. Hela styrkan är dock inte kvar då 1267 verkar ha flyttats till Örebro län. Då återstår väl bara 1255-1266?

Det gillar jag, Handenborna får fortsätta åka bekvämt och de diggabla Säffle 2000 får gå kvar ett tag till i Norrort. :)

1267 har jag inte sett röken av över huvud taget, så det borde nog stämma att 1255 - 1266 återstår då.

Ted Selander

1267 framlever sina dagar i Odensbacken, och har konverterats till biodiesel (RME).