Idag var jag i Gävle del 3 (bilder)

Startat av Jacob, 02 januari 2012, 22:10:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Vi fortsätter än en gång där vi slutade, Nobinas depå/NNT för er som inte hängt med!

Nobina 5839-5262-5281-5820

Nobina 5282

Nobina 5268

Volvo 9500

Nobina 6458, som vi fick åka hem från Sandviken lite senare under dagen

Nobina 4033

En ledsen Nobina 5475

En gladare Buss-Åke ALY 719

Nästa del förflyttar vi oss till Stadsbussarnas depå och Sandviken!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

RoggaBoy

4033, den har man åkt mycket med och även syskonen till den.

Bussmicke

Citat från: Jacob skrivet 02 januari 2012, 22:10:20 PM
Vi fortsätter än en gång där vi slutade, Nobinas depå/NNT för er som inte hängt med!

//Jacob

Man har tydligen inte gjort ett skit åt bussen sedan tiden i Botkyrka..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nymark

NOBINA 4033  har jag köpt  :)
Den kommer att bli en B-korts reggad Race/husbuss med 12st enkelsängar och en dubbelsäng.
Toaletten kommer att byggas om något så att det även blir dusch, förmodligen helkaklad.
Det blir 8st bältade sittplatser, 4st frammåt bakom förarplatsen och 2+2 mot varandra med ett bord i mellan.
Det största bekymret just nu är hur man får tag på en dragkrok till den.... ???

Sen tidigare har jag en dubbeldäckare Vanhool astrobell med scania 113 chassie men det blev för lite lastutrymmen i den  :(

// Janne

Robert T

Citat från: Nymark skrivet 06 januari 2012, 15:18:38 PM
NOBINA 4033  har jag köpt  :)
Den kommer att bli en B-korts reggad Race/husbuss med 12st enkelsängar och en dubbelsäng.
Toaletten kommer att byggas om något så att det även blir dusch, förmodligen helkaklad.
Det blir 8st bältade sittplatser, 4st frammåt bakom förarplatsen och 2+2 mot varandra med ett bord i mellan.
Det största bekymret just nu är hur man får tag på en dragkrok till den.... ???

Sen tidigare har jag en dubbeldäckare Vanhool astrobell med scania 113 chassie men det blev för lite lastutrymmen i den  :(

// Janne

Hur får man kakel att hålla i en buss som ju flexar en del i karossen?

Dragkrok får väl någon firma bygga åt dig samt skriva intyg på dragvikt. Har för mig det finns fina balkar bak på dom där att fästa i.