Idag var jag i Gävle del 1 (bilder)

Startat av Jacob, 02 januari 2012, 21:41:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Idag for jag till Gävle för att träffa Johan (kabe92) som åkt från Borås till sina föräldrar i Gävle för att fira jul och nyår där. Ett ypperligt tillfälle att ses igen efter ett halvår, då han kom och besökte mig i Uppsala.

Det var tänkt att jag skulle åka 08:45 från Uppsala med 821 och därefter vidare mot Gävle med 510/501, men eftersom jag inte kunde sova inatt valde jag att göra en liten morgonresa via Forsmark.

Ca klockan 05:35 klev jag på Nobina 5603 på hpl Rickomberga på linje 752 mot Forsmarks kraftverk. Där steg jag av klockan 07:10 och en halvtimmes väntetid väntade. Blev att sitta i receptionen och vila lite, och ta en bild på kraftverket:

Klockan 07:38 avgick Nobina 6332 på linje 835 mot Tierp, här är en bild efter ankomst till Tierp

och en bild innan den avgick på linje 516

Jag fick åka Nobina 5759 till Älvklareby, där jag bytte till Nobina 4900 som tog mig till Gävle. Väl i Gävle blev det bild på Stadsbussarna 228..

..och 162

Vi tog oss till Nobinas depå (där även NNT ligger) med stadsbussarna 238...

...som jag även har film från http://www.youtube.com/watch?v=XpHeaMxGniQ&feature=plcp&context=C366560eUDOEgsToPDskI9oPFyN-gz0g-E6hlagJai

Vid Nobinas depå/NNT hittades lite allt möjligt:

Lönns Buss gamla Skyliner

Fortsättning följer....

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Robert T

Du vet att det är fotoförbud på Forsmarks kraftverk va? Står jääääääättestora skyltar om det innan rondellen...  ;)

Jacob

OJ! Nej det visste jag inte, sov när vi åkte förbi skyltarna.. Bör jag ta bort bilden?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Möllers

Vad skulle hänta har du kvar dom här, fina bilder du har lagt ut ifrån gävle idag tumme upp.

Bussmicke

Citat från: Robert T skrivet 03 januari 2012, 00:43:25 AM
Du vet att det är fotoförbud på Forsmarks kraftverk va? Står jääääääättestora skyltar om det innan rondellen...  ;)

Om man är utanför området vid Busshållplatsen kan väl ingen hindra.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robert T

Citat från: Bussmicke skrivet 03 januari 2012, 01:06:12 AM

Busshållplatsen ligger egentligen inte utanför området. Vattenfall har rätten att stänga av de område som Jacob befann sig på när han tog bilden. Det står på skyltarna vid infarten. Det sitter bommar vid rondellen och en väktare brukar stå på vakt vid förbudsskyltarna.
Jag vågar inte ta bilder där inne i alla fall.

Klaverdörr

Tråkigt att se denna buss i detta dåliga skick, kommer ihåg när Gävle Kommuns bolag "Gävle Trafik" hade fått den nylevererad !

Menzies

Skyltningen stämmer på den iallafall, och den kommer aldrig mer gå i trafik

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.621507,17.840197

Mikael T Nilsson

Citat från: Klaverdörr skrivet 03 januari 2012, 03:59:31 AM

Tråkigt att se denna buss i detta dåliga skick, kommer ihåg när Gävle Kommuns bolag "Gävle Trafik" hade fått den nylevererad !

Tack för ett trevlig bildsvep. Ja, det stämmer, 0581 levererades ursprungligen till Gävle Trafik och övergick senare till Swebus och hamnade ännu senare i SL-trafiken, Bromma.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

JB

Citat från: Bussmicke skrivet 03 januari 2012, 01:06:12 AM

Jo, Forsmark är skyddsobjekt.