Huvudmeny

2011 i bilder

Startat av Muk, 01 januari 2012, 23:27:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Muk

Då var det dags för en sammanfattning av bussfotograferingsåret 2011.



I Januari fotograferade jag i Gävle och Uppsala. Bl a. hamnade Nobina 4107 framför kameran.



I Februari åkte jag på en "tokresa" runt uppland. Nobina 5003 fotograferades.



I Mars fotograferades det i huvudsak i UL och SL området. Busslink 5148 förevigades.



I April blev det i princip endast en fototur till Rimbo.



I Maj fotograferade jag i Västerås, Eskilstuna och Strängnäs.



I Juni började jag arbeta och det blev bara några få fototurer i UL och SL området.



I Juli fotograferade jag i Hässleholm, Växjö och Karlskrona.



I Augusti arbetade jag mycket och det blev enbart några bilder tagna i Uppsala och Knivsta.



I September tog jag igen förlorad tid och fotograferade i Haparanda, kalix, Luleå, Helsingfors, Oslo, Arvika, Karlstad och London.



I Oktober fortsatte resandet till Köpenhamn, Uddevalla, Lidköping, Skövde, och Tallinn. AS Sebe 92, med glad chaufför.



I November gjorde jag utflykter till Sala och Öregrund. KR Trafik 154 hamnade framför kameran.



I December var jag i huvudsak på hemmaplan. En liten tur till Tierp blev det. I Tierp hamnade jag även för första gången någonsin i en diskussion med en busschaufför, om huruvida bussfotograferande är tillåtet utan att be om tillstånd. Intressant.  ::)

Jacob

Trevlig årskrönika Markus! :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Robert T

Citat från: Muk skrivet 01 januari 2012, 23:27:16 PM
I Tierp hamnade jag även för första gången någonsin i en diskussion med en busschaufför, om huruvida bussfotograferande är tillåtet utan att be om tillstånd. Intressant.  ::)

Jag skäms för mina kollegor!  >:(

Tack för dina härliga bilder, de uppskattas!

Möllers

Fina bilder Muk tack för skåne bilden plus DABen, har ochså tänkt på det några gånger ska man ha tillstånd fotografera bussar?
Några som har sakt till mig jag ska fråga först innan jag fotar bussarna.

Niclas Rosenius


  Mycket trevliga bilder, Marcus.

  //Niclas

Bussmicke

Sådana förare blir man bara trött på..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Håller med Bussmicke dom bara förstör för en.

Muk

Tack för kommentarer! Det finns alltid intressantare saker att göra än att diskutera regelverket för fotografering.  :)

Niclas Rosenius

Citat från: Muk skrivet 02 januari 2012, 13:51:21 PM
Tack för kommentarer! Det finns alltid intressantare saker att göra än att diskutera regelverket för fotografering.  :)

  Tyvärr träffar man på dom som skall invända mot att man fotar bussarna.

  Men det finns ju också motsatsen till dom med som nästan flyger ur bussen och vill vara med på bild utanför sin buss :-)

  //Niclas

Muk

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 02 januari 2012, 15:19:04 PM
  Tyvärr träffar man på dom som skall invända mot att man fotar bussarna.

  Men det finns ju också motsatsen till dom med som nästan flyger ur bussen och vill vara med på bild utanför sin buss :-)

  //Niclas

Jag har varit med om nyfikenhet, intresse och ointresse tidigare. Det här var första gången som någon hade invändningar. Jag kanske borde fira det med en tårta.  ;D

DEB

Mycket trevliga och fina bilder, fortsätt så även det här året. :D
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Niclas Rosenius

Citat från: Muk skrivet 02 januari 2012, 19:22:28 PM
Jag har varit med om nyfikenhet, intresse och ointresse tidigare. Det här var första gången som någon hade invändningar. Jag kanske borde fira det med en tårta.  ;D

   Japp, det tycker jag att du skall göra. Kan komma över och hjälpa dig att äta upp den  ;D

   //Niclas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Då gick det desto bättre i Almunge, hoppas jag? Tack för den bekanta februaribilden. :)

Muk

Citat från: Ersa skrivet 03 januari 2012, 06:11:04 AM
Då gick det desto bättre i Almunge, hoppas jag? Tack för den bekanta februaribilden. :)

Ja, med en bussnackare bakom ratten är det aldrig några problem.  ;D