Jacobs årskrönika 2011 (bilder)

Startat av Jacob, 01 januari 2012, 21:42:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Då var det 2012 och jag får börja med att önska alla bussnackare ett gott nytt år!

I januari träffade jag Tonnie, Carl Eric och Ulf Rådeström för första gången, när Tonnie var ute på sin Swebusresa,

Jag hann även med en resa till London med familjen

I februari hände inte så mycket, men en resa till Arlanda/Stockholm med Tonnie, Carl Eric och Uffe hanns med.

I mars var det dags för det årliga Bandy-SM, då jag fick låna syrrans systemkamera. Här en bild på de två spelarbussarna.

I april for jag ner till Tonnie i Skåne, här är Nobina 7049.

I maj hände inte så mycket mer än att jag började filma bussar och att lackeraren på KR lackade om 249 istället för 248.

I juni hann jag med både resa till Rimbo..

..Stockholm..

..och till trafikstarten i Norrtälje.

Jag tog även min hittills bästa bussbild på Swebus 0048.

I juli hälsade jag på storasystern i Paris

En språkresa till Hastings hann jag också med. Här en bild på favoriten T458HNH

Och eftersom det inte är så långt mellan Hastings och London åkte jag till London tre gånger under språkresan.

De första dagarna i augusti var jag i Hastings, men den 6/8 var det dags för hemresa efter tre underbara veckor. Jag for hem via Köpenhamn.

Folk & Rock-festivalen i Segmon i Värmland anordnas av mina grannar i Liljedal (där jag har sommarställe). På grund av jobb kunde inte mina föräldrar åka dit i tid utan jag fick åka Swebus en dag tidigare så jag kunde vara med på båda festivaldagarna (och jag klagade inte! ;) ) Festivalen var otroligt rolig och där träffade jag även min flickvän. Här Swebus 5605 i Örebro.

I septembervar det SJ-bussar i Gävle så det stod härliga till. Här en bild från pausen i Månkarbo på vägen hem.

I slutet av oktober for jag åter igen ner till Tonnie i Skåne. Där stannade jag till 5 november. Här en bild på Arriva 6157

I november fick vi 7st nya MAN-bussar hit till Uppsala. Här är 422

Jag åkte även en sväng med Mattsson...

..fotade nyrenoverade 156..

..och med flickvän i Norrtälje blir det en hel del resor dit.

I december började Nobina köra med gamla Swebusar i UL-trafik. (med tjuvstart några dagar i november, då bussarna inte var utrustade med biljettmaskiner. bussarna togs därför ur trafik efter några dagar och kom i trafik igen i december) Här är 6177 i Öregrund

Den 22a åkte jag till Stockholm för att åka CN113ALB kanske för sista gången i Sverige.

Och den 27e for jag med Robert T och Jocke Selling till Älgviken för att hämta GDG 2681, men som Jocke skrev i sin årskrönika ville inte bussen. Vi åkte hem busslösa.

Det var vad som rymdes i denna årskrönika. Ber om ursäkt för att jag överskred bildgränsen med 4 bilder. Jag har mängder med bilder jag gärna skulle lagt ut men som tyvärr inte får plats. Gott nytt år än en gång på er!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Peter Rost

MrH

Instämmer till fullo! Vilket toppensvep med fina bilder från alla möjliga ställen du varit på!  :D /MrH

Muk

Trevligt! Jag blir riktigt avundsjuk på alla roliga platser du har varit på.  :)

Björn Forslund

Mycket trevligt svep!
Visst kan du lägga ut så mycket du vill, det är ju bara att dela upp det i flera inlägg!

Niclas Rosenius

Trevligt att du varit ute på äventyr utanför landets gränser. Alltid kul att se vad som finns där med.

Och det är inte långt kvar till Bandy-SM. Har redan bokat plats på det vanliga stället, så syns vi inte innan det så ses vi där  ;)

//Niclas

Jacob

Kul att det gillades! Jo Niclas självklart kommer jag på bandy-SM ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mikey

Trevligt bildsvep! Snacka om att man själv blir sugen på att göra en rejäl bussresa någon gång...

MrH

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 02 januari 2012, 11:51:21 AM
   Trevligt att du varit ute på äventyr utanför landets gränser. Alltid kul att se vad som finns där med.

Och det är inte långt kvar till Bandy-SM. Har redan bokat plats på det vanliga stället, så syns vi inte innan det så ses vi där  ;)

//Niclas

Citat från: Jacob skrivet 02 januari 2012, 20:32:33 PM
Kul att det gillades! Jo Niclas självklart kommer jag på bandy-SM ;)

//Jacob

OT-varning.. men när ni nu för ämnet på tal, vilka lag tippar vi till finalen? Efter kvällens TV-sända match så är min gissning att finalen står mellan Bollnäs och Västerås.... och det blir tredje gången gillt för Bollnäs som tar SM-guld sista gången finalen är på Studdan........  ;D
However, see you there......!
/MrH