Huvudmeny

jönköping Lack?

Startat av Möllers, 31 december 2011, 18:20:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Det är inte ovanligt att bussbolag i öster lackerar sina bussar efter något svenskt länsbolag. Antagligen har de tidigare haft en buss som tillhört detta länsbolag och tyckt att färgen varit snygg och därför även lackerat några av sina andra bussar på samma sätt. Likaså händer det att SL-blaffan flyttas över - eller rentav nytillverkas - och sätts på bussar som aldrig någonsin rullat för SL.

Jag kan inte erinra mig att det funnits en sådan här buss i Jönköpings län så det är säkert omlackering enligt ovanstående som gäller.

Ulf Berlin

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 31 december 2011, 19:15:22 PM

Jag kan inte erinra mig att det funnits en sådan här buss i Jönköpings län så det är säkert omlackering enligt ovanstående som gäller...

Var har det i så fall gått sådana MANledare här hemma?/Ulf

Leif D

Citat från: Ulf Berlin skrivet 31 december 2011, 21:42:10 PM
Var har det i så fall gått sådana MANledare här hemma?/Ulf

Nja, de där är ju en 1987 års modell, normalhögt golv, så någon sådan har vi nog inte sett i Sverige, i vart fall inte i ordinarie trafik.
Dock var väl dessa tämligen vanliga i Västtyskland i slutet på 80-talet och under 90-talet. På gamla oscannade dia, finner jag motsvarande i t.ex. Düsseldorf och Augsburg, men fanns säker på många andra platser med.
;-)