Gullmarsplan för snart 50 år sedan

Startat av LYR, 30 december 2011, 14:26:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LYR

Den här bilden fanns kvarglömd i det fotolab, som jag övertog med mitt lärarjobb.
Och eftersom skolan startade först 1963 och bussen var i trafik före dagen H 1967, så kan vi bestämma tidsperioden.

Finns mycket att minnas - mina personliga länkar till stan var dels linje 90, men även under broarna ser vi cykelbanan
där jag åkte moppe dagligen till bl.a. jobbet på Valhallavägen och kvällsplugg på Konstfack  förutom bilresor senare söderut på Nynäsvägen.

/LYR

Björn Forslund

Troligen är bilden dessutom tagen efter att trådbusstrafiken upphört på linje 90.

Mr G

Tiden bör kunna avgränsas till 1966-67. Bilden är tagen på våren, och tråden hängde kvar till hösten 1965 (enligt en av Årstas främsta trådbussexperter).
吉先生

JDS

Citat från: Mr G skrivet 31 december 2011, 11:28:11 AM
Tiden bör kunna avgränsas till 1966-67. Bilden är tagen på våren, och tråden hängde kvar till hösten 1965 (enligt en av Årstas främsta trådbussexperter).

Men tråden är ju med på bilden så då är väl bilden i stället tidsbestämd till våren 1965? Eller tittar jag på fel tråd?

Gunnar D

Charmig bild, där har man svängt vänster med moped några gånger. Att bilden troligen är tagen våren-65 känns rätt.

/Gunnar