H11 på Jakobsgatan

Startat av Hasse L, 28 december 2011, 15:12:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

KRH 079 - Scania CR112  1981.

Lasse hsand

Ibland blir man förbryllad. Passar verkligen den bilden in på 30år och äldre. Det var ju bara igår man åkte i dom. Men tiden går ju fort när man har roligt ;)/ Lars

Niclas Wennerlid

HJP

Citat från: Lasse hsand skrivet 28 december 2011, 18:34:17 PM
Ibland blir man förbryllad. Passar verkligen den bilden in på 30år och äldre. Det var ju bara igår man åkte i dom. Men tiden går ju fort när man har roligt ;)/ Lars
Håller fullständigt med dig.
Ibland står det "Veteranbuss" i rubriken för ett inlägg. Jag blir nyfiken, men får se en "ny" buss. Inser att tiden har gått. Mycket märkligt, för jag har ju inte blivit äldre.....eller?  ::)

En fin bild på en av mina favoritbussar, är det iallafall  :)

HJP

BengaB40

Hej! En verkligt modern buss för en 40-talist, som jobbade i kvarteret bakom för nästan ett halvsekel sedan! Hälsn. BengaB40 (Member of the "First For Ever Young"-generation)

K R

Hej!

En bild på en relativt ny H11 med den ursprungliga vagnsnummermärkningen nere i högra framhörnet,
något som i de allra flesta fall sedermera togs bort på dessa H11 (och även tidiga H10).
Högersidans märkning anbringades då i stället bakom framdörren.

På de vagnar som senare lackerades om till SL86 sattes vagnsnumret oftast ovanför framdörrarna.

mvh K R

Mikael T Nilsson

Tack för denna mycket trevliga bild!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.