Boggianvändning Stockholms innerstad.

Startat av Anders N, 28 december 2011, 11:45:26 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders N

Hej!

Tänkte fråga om någon har koll på boggiutsättningen i innerstaden? På 69:an verkar det nästan bara gå boggi. Är det någon annan linje som är ren boggilinje?

Cero

P.Ek

På linje 59, 69 och 76 brukar det gå boggie med vissa undantag.

Carl Eric

Söderhallen kör 59, 69 och 76 med boggi, Björknäs kör 71 med boggi. Det är de enda två siffriga linjerna som trafikeras med boggi!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

jbnilsson

Citat från: Carl Eric skrivet 28 december 2011, 12:59:03 PM
Söderhallen kör 59, 69 och 76 med boggi, Björknäs kör 71 med boggi. Det är de enda två siffriga linjerna som trafikeras med boggi!
71:an körs även med ledbuss av omloppstekniska skäl. Vet att Möga har en snutt på morgonen som brukar köras med trängselvagn.

Carl Eric

Citat från: jbnilsson skrivet 28 december 2011, 13:23:22 PM
71:an körs även med ledbuss av omloppstekniska skäl. Vet att Möga har en snutt på morgonen som brukar köras med trängselvagn.

Det betyder B9S eller? För Scania-bussarna är väl för långa...?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fredde

Citat från: jbnilsson skrivet 28 december 2011, 13:23:22 PM

Visst är det så. Dock körs den endast till/från Slussen (Katarinavägen/Slussen övre).

Citat från: Carl Eric skrivet 28 december 2011, 13:37:45 PM
Det betyder B9S eller? För Scania-bussarna är väl för långa...?