I närheten av Östertälje stn och Ekeby [3 bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 21 december 2011, 15:07:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Busslink 4441 på linje 783 mot Nynäshamn, låter riktigt kul att åka sån buss på den sträckan! Har själv gjort det så.... ::)

När jag gick mot Östertälje stn blev jag omkörd av Nobina 0116 på linje 764. Passa på att fota den då.

Sedan tog jag buss 787 hem, och eftersom det var ljust ute (för en gångs skull) så passade jag på att fota mötande 787a. Nobina 0137 körde där. Ledvagnar brukar inte direkt vara jättevanligt på 787, speciellt inte när dem verkligen behövs. Boggibussar av modell B10BLE och OmniLink är vanligast.

//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

DEB

4441 var stationerad i Handengaraget igår, men den verkar uppenbarligen vara tillbaka på Ösmobanan igen. Någon som vet vad den gjorde där?

Fina bilder för övrigt. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

virtual1

Citat från: Joakim W skrivet 21 december 2011, 15:07:56 PM

Busslink 4441 på linje 783 mot Nynäshamn, låter riktigt kul att åka sån buss på den sträckan! Har själv gjort det så.... ::)

//Jocke

När plåtade du? Åkte exakt den här bussen idag hela vägen från Södertälje - Nynäshamn, 1 1/2 timma tog det den här gången, hurra...

DEB

Citat från: virtual1 skrivet 21 december 2011, 16:20:34 PM
När plåtade du? Åkte exakt den här bussen idag hela vägen från Södertälje - Nynäshamn, 1 1/2 timma tog det den här gången, hurra...

Det vill jag också veta, tänkte nämligen ta bussen Ösmo C - Södertälje 11.22 från Ösmo. Är det samma buss är jag glad att jag avstod!
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

Joakim Wahlberg

Tackar! :)

Bussen plåtades 12:44 ungefär, avgick 12:34 från Södertälje C.

EDIT; Daniel, du hade tur, för samma buss gick på den turen! ;)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

DEB

Citat från: Joakim W skrivet 21 december 2011, 16:40:03 PM
Tackar! :)

Bussen plåtades 12:44 ungefär, avgick 12:34 från Södertälje C.

EDIT; Daniel, du hade tur, för samma buss gick på den turen! ;)

Phu, vilken tur. :D

De två gånger jag har åkt Ösmo - Södertälje har jag fått åka Omnilink samt en stadsbussinredd 46xx, och idag nästan 4441. Är det för mycket begärt att sätta in någon av de många regionalutrustade bussar Ösmo har på deras längsta linje?

Mikael Ringmarck

Citat från: Joakim W skrivet 21 december 2011, 15:07:56 PM

//Jocke

Klaga inte! Idag gick det Omnicityled på 629 mellan Åkersberga och Danderyd  ;) Dessutom är Vogelsätena riktigt sköna. Värre om man hamnar i en buss med Noco-stolar då...

virtual1

Citat från: D_E_B skrivet 21 december 2011, 18:28:09 PM
Phu, vilken tur. :D

De två gånger jag har åkt Ösmo - Södertälje har jag fått åka Omnilink samt en stadsbussinredd 46xx, och idag nästan 4441. Är det för mycket begärt att sätta in någon av de många regionalutrustade bussar Ösmo har på deras längsta linje?

Händer rätt ofta, har åkt med 43XX, 45XX och 57XX bl.a. fler ggr på 783:an!

Joakim Wahlberg

Citat från: Mrbuss skrivet 21 december 2011, 18:32:36 PM
Klaga inte! Idag gick det Omnicityled på 629 mellan Åkersberga och Danderyd  ;) Dessutom är Vogelsätena riktigt sköna. Värre om man hamnar i en buss med Noco-stolar då...
Jorå, VogelSitze kan vara riktigt bekväma! Särskilt dem som sitter i Södertälje MAN-kortvagnar!! Mycket behagliga att sitta i. Men har ett minne av att när jag åkte denna linje med en B10BLE (eller va dem nu heter) var det rätt obekvämt. Men det förekommer ofta såna bussar på 783 tycker jag. Är nöjd så länge bussen går som den ska iaf.

Matte

Citat från: D_E_B skrivet 21 december 2011, 16:04:46 PM
4441 var stationerad i Handengaraget igår, men den verkar uppenbarligen vara tillbaka på Ösmobanan igen. Någon som vet vad den gjorde där?

Fina bilder för övrigt. :)

Reparation....
Den byttes mot en Handen/Jordbro buss på Lördagen förra veckan. Föraren och en reserv förare körde en buss från Handen till Västerhaninge. Antingen för att föraren hade problem med just den bussen. Sen kördes bussen till Handen garaget för reparation eller att den ska in på en service i Handens verkstad.
Är inte ovanligt att det körs vagnar till Handen/Jordbro från Ösmo/Nynäshamn för reparation.