Två vinterbilder från Södertälje Centrum 22/12-10 (Nobina)

Startat av P.Ek, 18 december 2011, 00:01:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

Först:

Nobina 5201 på linje 753 med lågentrékrav, såg även 5198 och 5199 i Södertälje fast de skulle vara borta november 2010.

Nobina 0116 också på linje 753, denna gång med en lågentrébuss.

// P.Ek :)

DEB

Finfina bilder! Jag vill minnas att Södertälje hade kvar normalgolvare (Med undantag för 4108/09) ända fram till våren 2011. Såg dem stationerade på Södertälje Syd samt centrum... Vet inte om de gick i trafik eller fanns som trafikreserv.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Carl Eric

För tillfället har de även ett antal normalgolvade vagnar till 748X....
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

MrX

Citat från: D_E_B skrivet 18 december 2011, 00:06:53 AM
Finfina bilder! Jag vill minnas att Södertälje hade kvar normalgolvare (Med undantag för 4108/09) ända fram till våren 2011. Såg dem stationerade på Södertälje Syd samt centrum... Vet inte om de gick i trafik eller fanns som trafikreserv.

Ett par stycken fanns kvar som reserv utifall pendeln skulle stanna. Tror vi hade två bussar ute dagligen för att köra pendeltågsersättning om så behövdes. Det finns till viss del kvar samt normalgolvare till, som Carl Eric säger, 748X

P.Ek

Citat från: D_E_B skrivet 18 december 2011, 00:06:53 AM
Citat från: MrX skrivet 18 december 2011, 14:18:03 PM
Ett par stycken fanns kvar som reserv utifall pendeln skulle stanna. Tror vi hade två bussar ute dagligen för att köra pendeltågsersättning om så behövdes. Det finns till viss del kvar samt normalgolvare till, som Carl Eric säger, 748X

Ersättningstrafiken under helgen 5-6:e februari sträckan Östertälje-Södertälje hamn-Södertälje C trafikerades av bland andra Nobina 5197 och 5198: