En till som blivit helgrön.. (bild)

Startat av Jacob, 17 december 2011, 17:03:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

GUB 212 igår 2011-12-16. Men var är registreringsskylten? BOU 007 för er som undrar.

//Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Mikey

Man kört folie över hela fronten, inklusive MAN-loggan, eller har man bara lackerat utan att bry sig om den?

Jacob

Nej man har lackerat fronten. MAN-loggan sätts på ovanpå lacken. Man har lackerat över "ramen" för MAN-loggan, dvs där bokstäverna ska sitta. Tittar man noga ser man att det inte står MAN klart och tydligt. Hoppas du förstår vad jag menar, lite svårt att förklara :P

//Jacob

Mikey

Citat från: Jacob skrivet 17 december 2011, 17:28:40 PM
Nej man har lackerat fronten. MAN-loggan sätts på ovanpå lacken. Man har lackerat över "ramen" för MAN-loggan, dvs där bokstäverna ska sitta. Tittar man noga ser man att det inte står MAN klart och tydligt. Hoppas du förstår vad jag menar, lite svårt att förklara :P

//Jacob

Jasså, det är plåten som ser ut så och loggan är inte ditsatt ännu? Då hajar jag :)

Jacob

Men jag tippar på att man inte sätter dit några bokstäver. Det har man i alla fall inte gjort på 121, 124, 213, 288, 294 och 801 som alla blivit reparerade och saknar bokstäver.

//Jacob

lil-sis

Är det inte böter om man kör utan registreringsskylt/ar?

D_skalis

Citat från: lil-sis skrivet 18 december 2011, 09:31:38 AM
Är det inte böter om man kör utan registreringsskylt/ar?

Helt korrekt kostar 1500kr
/David
Intresserad av utryckningsfordon och bärgare
och lastbilar i alla olika utseenden
Frilansfotograf
http://www.blaljusbilder.org
www.david-sfoto.se

Jacob

Såg den idag. Fortfarande ingen reg.skylt.

//Jacob

Robert T

Citat från: Jacob skrivet 18 december 2011, 16:47:54 PM
Såg den idag. Fortfarande ingen reg.skylt.

//Jacob

Mycket dåligt och som vanligt ingen förare som vågar sätta ner foten trots att de riskerar dryga böter.  :-\

Carl Eric

Citat från: Robert T skrivet 18 december 2011, 17:01:32 PM
Mycket dåligt och som vanligt ingen förare som vågar sätta ner foten trots att de riskerar dryga böter.  :-\

Är det föraren eller företaget som måste betala böterna?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Robert T

Citat från: Carl Eric skrivet 18 december 2011, 17:06:10 PM
Är det föraren eller företaget som måste betala böterna?

Föraren och företaget brukar det vara. Alltså 1500kr till föraren och 1500kr till företaget.

Jacob

Citat från: Robert T skrivet 18 december 2011, 17:14:40 PM
Föraren och företaget brukar det vara. Alltså 1500kr till föraren och 1500kr till företaget.

Men jag tippar på att företaget betalar förarens böter? För föraren kan ju i princip inte göra något åt saken eftersom han inte har tillgång till någon skylt..

//Jacob

D_skalis

Citat från: Jacob skrivet 18 december 2011, 17:17:09 PM
Men jag tippar på att företaget betalar förarens böter? För föraren kan ju i princip inte göra något åt saken eftersom han inte har tillgång till någon skylt..

//Jacob

Vägra köra fordonet eftersom det saknar skylt.
/David
Intresserad av utryckningsfordon och bärgare
och lastbilar i alla olika utseenden
Frilansfotograf
http://www.blaljusbilder.org
www.david-sfoto.se

Björn Ax

Citat från: Jacob skrivet 18 december 2011, 17:17:09 PM

//Jacob

Nja inte troligt att företaget betalar förarens böter. Jag tror att ingen ens har märkt att den är borta utav förarna. Är ju inte direkt nåt man tittar på när man tar bussen.

Skulle jag se att reg.skylten var borta så skulle det rapporteras direkt och byte av buss.

Polisen brukar vara schyssta iaf mot stadsbussar. Den kan ju ha ramlat av under färden. Om en polis stoppade den bussen så skulle det nog bara bli en tillsägning.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Ersa

Citat från: D_skalis skrivet 18 december 2011, 17:20:53 PM
Vägra köra fordonet eftersom det saknar skylt.

Populärt att berätta för kunderna att de inte får åka en meter för att skylten ramlat av, och att de måste stiga ut i vinterkylan igen? Nej, man får väl vara lite smidig och köra vidare, men medan man rullar tala med trafikledningen som kanske kan ordna saken under tiden, eventuellt med hjälp av polisen som kan ordna fram en orange tillfällig skylt med den rätta stämpeln, som en trafikledare eller verkstadspersonal kan skruva på vid en lämplig ändhållplats.

Att helt ställa trafiken för småfel är något som får resenärerna att anse att kvaliteten på bussbranschen och även dess förare nått nya bottennivåer. Vilket ingen i branschen vinner på.