Till slut fick man 7393 på bild... lite till.

Startat av Möllers, 16 december 2011, 16:34:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ch buss

Grattis du lyckade att ta bild på ny buss, mycket fina MAN.

Så söt buss.

// Ch buss

Admir95

Snyggt Mattias! Jättefina bilder och kul att få se nya 7393 i stan, måste fota den och 6242 och även 2183 om den är kvar så har jag alla stadsbussar i Landskrona, ska bli kul över våren! Vet du om den gamla bussen 50xx något fortfarande går i Landskrona - reg.nr KKX793?? Annars är det jättesnygga bilder!

Möllers

Ja den finns kvar här Nobina 5059 tack ni gillade bilderna.

Bussmicke

Just denna dubbeldäckarvariant har jag aldrig tyckt varit snygg, tacka vet jag Routmaster
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Citybus

Citat från: Bussmicke skrivet 17 december 2011, 18:15:48 PM
Just denna dubbeldäckarvariant har jag aldrig tyckt varit snygg, tacka vet jag Routmaster

Det är en "Bristol Lodekka" med karosseri av "ECW". Nytt i 1966 i staden Bristol.

Paul
Paul
Bus photos from around Europe, the Far East, Canada and Australia - https://citybus.piwigo.com

Möllers

Nobina 2183 finns kvar sog den på linje 1 idag.

Bussmupp

Snygga bussar ni har i Landskrona. Men den där dubbeldäckaren känner jag inte igen. Vilket märke är det?

Möllers

Bussmupp

Citat från: Mattias Möller. skrivet 29 december 2011, 23:28:37 PM
Ska vara en Bristol Lodekka års 1966.

Jaha. Där ser man. Jag trodde de enda brittiska dubbeldäckarna i Sverige var(förutom Leyland Atlantean) var de gamla Routemasters som rullar åtminstonde i Stockholm ibland.