Huvudmeny

Vilken buss?

Startat av Susanne, 13 december 2011, 08:52:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussföraren

OYB313 ??

En Jonckheere Monaco av äldre modell är det i a f

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussföraren skrivet 13 december 2011, 09:14:41 AM
OYB313 ??

En Jonckheere Monaco av äldre modell är det i a f

Fast den står som avställd i fordonsregistret och är dessutom inregistrerad som personbil klass II. Var det den finns det alltså en hel del att utreda.

Mats Karlsson

Jag tror det är KCB437.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mats Karlsson skrivet 13 december 2011, 11:46:06 AM
Jag tror det är KCB437.

Det låter troligt. Denna är sedan 7 december i år registrerad på Björks Buss i Västerås. De har haft den tidigare också men det har några år varit reggad på dotterföretaget VS & Perssons Bussar i Valbo.

Fikman

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 13 december 2011, 11:51:27 AM
Det låter troligt. Denna är sedan 7 december i år registrerad på Björks Buss i Västerås. De har haft den tidigare också men det har några år varit reggad på dotterföretaget VS & Perssons Bussar i Valbo.

Jo det är Björks dubbeldäckare, känner igen fronten, trevlig buss att köra. Den har vandrat fram å tillbaks inom koncernen, men Alan har väll länge velat sälja den.

Peter Öden

Hej !

Det är KCB 437 !!

Mvh Peter Ö

Susanne

Tack ska ni ha för svaret.

mil

Läser man i länken på ÖP så står det i rubriken att den krockade med en lastbil men i texten var det en hjullastare? någon som vet vad den egentligen krockade med?

Mats Karlsson

Citat från: mil skrivet 14 december 2011, 13:19:40 PM
Läser man i länken på ÖP så står det i rubriken att den krockade med en lastbil men i texten var det en hjullastare? någon som vet vad den egentligen krockade med?
De artiklar jag har läst säger att bussen körde in i en hjullastare bakifrån.

mil

Citat från: Mats Karlsson skrivet 14 december 2011, 13:45:02 PM
De artiklar jag har läst säger att bussen körde in i en hjullastare bakifrån.

De ändrade rubriken i går 13,23 till traktor från lastbil