Huvudmeny

Nära ögat...

Startat av Jimpan, 12 december 2011, 13:23:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jimpan

"Mot bussåkar-sjukan finns ingen kur..."

bisquit

Usch vilken kraft det måste ha slagit i med..

JDS

"Låg nivå spolarvätska, pip pip"?   :D

1896

Sensations journalistik på hög nivå, bussen ser inte alls "krossad" ut på bilden i mitt tycke.  :P

Staffan Sävenfjord

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 12 december 2011, 14:30:34 PM
Sensations journalistik på hög nivå, bussen ser inte alls "krossad" ut på bilden i mitt tycke.  :P

Det står att det var bussfronten (inte bussen) som krossades. Hela den vänstra tredjedelen av fronten är ju krossad så det är väl rätt motiverad att skriva som de gjorde. Vi kan ju också tänka oss vad som hänt om däcket farit in i bussen en meter längre åt höger (som man ser det på bilden). Då hade det säkert inte gått så bra för vare sig förare eller passagerare.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Martin Maltkvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 12 december 2011, 14:41:53 PM
Det står att det var bussfronten (inte bussen) som krossades. Hela den vänstra tredjedelen av fronten är ju krossad så det är väl rätt motiverad att skriva som de gjorde.

Då media skriver om en krossad buss förväntar jag mig en bild på densamma och inte att bara högerflygeln blivit intryckt. Återigen ett exempel på när bild och text inte riktigt går hand i hand.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussnissen

Det är väl det där som kan kallas "skokartongkvalité" när det gäller krockskyddet fram!
Man blir lika skrämd varje gång man ser liknande.
Krockskyddet i fronten på bussar är verkligen uselt.

j-a

Nobina 5847,på en filmsnutt på Expressen kan man se däcket liggande inne i mittgången

Jörgen

Ett sånt däck stoppar man inte i första taget.
Kommer ihåg en berättelse om en lastbilschaufför som blev omkörd av ett av sina bakhjul som lossnat och sedan försvann ut i spenaten.
Några små björkar som stod i vägen knäcktes som tandpetare och hjulet fortsatte ut på åkern bakom träden innan den la sig till ro.
Det var verkligen tur att ingen kom till skada.
Mvh: Jörgen