Jag vill ha skattefinansierad biltrafik, apropå tjatet om gratis kollektivtrafik

Startat av Omni, 06 oktober 2007, 17:19:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Omni

Att ni aldrig slutar tjata om gratis kollektivtrafik.
Varför ska man ha det? Den som använder något får väl oxå betala för den, den kostar precis som allt annat.

Varför skattesubentionerar ingen min körning med min bil? Jag tycker Niclas Vasa och alla andra som skriker om gratis kollektivtrafik kan betala hälften av min bränsleförbrukning på min bil!!

Att aldrig - ursäkta - vänstervridna kommunister fattar att allt inte kan vara gratis och att man skall betala högre skatt för att man ska få allt.

Jag åker inte buss numera så ofta - varför skall jag betala 100% av det jag inte utnyttjar?? Finns ingen som helst anledning

sorry..men ibland blir man så trött...
Uffe

Krille

Ni? Vilka ni?
Det var väl DN som hade en artikel om det, utifrån detta uppstod en diskussion.
Att kalla det för tjat tycker jag är lite magstarkt.
Sen att jag är emot det lika mycket som du är en annan femma.

/K

robbes

den var klockren ulf vem vill betala för det den ej utnyttjar för tillfället?

låt kollektiv trafiken kosta det den gör för det har ett syfte med att ej fel folk åker dygnet rumt och det blir värmestugor som det riskerar att bli med helt gratis trafik.  det värsta är att de som kriker om gratis kollektiv trafik inte är så vakna så de fattar att det måste betalningen måste komma från annat åll då som typ höjda skatter eller andra indragningar skall det ske i vården då eller på barnen???

nej de kanske skall komma ur sina rökmoln o se på vad gratis kollektiv trafik skulle innebära.  och att de kanske skall vakna ur ruset med o tänka både en o två gånger o sedan vad sjutton har fn med busstraiken att göra med tanke på en annan tråd

Omni

Ja...varför kan vi inte betala 90% av vår lön i skatt. Allt kan ju vara gratis...maten i affärerna, kollektivtrafiken, sjukvården.

Så när jag ska till Italien o fota mina Omni så är det bara o boka resan..och gå till Forex o hämta ut Euro...allt är ju redan betalt via skatten...hurra!!!  :D

Dessutom Krille...tjat är inte magstarkt...för denna diskussionen har säkert kommit upp 45 gånger på forumet förr...om det ens räcker  :)

robbes

sedan en sak till att det var ju endast stockholmslän som den undersökninghen gjordes i och där skulle det öka med 220 kronor i månaden minst i skatte påslag för en medelinkomsttagare