Unikt renoveringsobjekt

Startat av Mr H, 10 december 2011, 23:51:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr H

Förmodligen i dåligt skick, men unikt på det sättet att tvärt emot vad vi tidigare sagt här i andra sammanhang, så sägs det här att hela originalinredningen finns kvar, och allt det tillbyggda till husbussinredning är monterat på originalfästena!

http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_buss___veteran___renoveringsobjekt_36721136.htm?ca=11&w=3

Mr H

Peter Öden

Hej !

Bussen är fd. ESW 192 och finns i Oskarshamnstrakten !

Mvh Peter Ö

Erik Tannerbring

Stämmer bra! Vi var några och kollade på den för en tid sedan men säljaren söker nog bara nya vänner och mailkontkat.
Den är helt original och alla stolar finns. Taket har rasat in och en vinter till klarar nog inte bussen!
Som reservdels buss är den perfekt. Motor skulle vara utbytes med få mil.

Är det någon som känner till bussens historia? Enligt ägaren så har den hört hemma i Kalmar trakten och varit turistbuss.
Original lacken var kvar och en logga på sidan. Vi var där en kväll så det blev inga kort tagna.

Stefan Färlind

Hämtade den i Lördags.

Med vänliga hälsningar

Stefan Färlind

Björn Forslund

Kul! Hoppas du har möjlighet att ha den inomhus så den kan torka upp. Träkarossen mår inte bra av att stå ute i det skicket den är nu.

Robert T

Heh, riktiga bussar bärgar man i stötfångaren!  8)

bilomnibussen

I Kumla har ett liknande objekt stått utomhus i många år utan att något händer. Dock är det en presenning över taket. Volvo ca 1954, blå, ursprungliga ägarna sägs vara två män som senare skall ha bildat Fårbobuss men det är bara något jag hört i förbigående tror jag.
Mvh Jan G

Stefan Färlind

Hej!

Har tillträde till lokakerna jag köpt 1/3.
Räknar med att köra bussen med egen maskin efter 30 års stillestånd de några meterna till under tak.
Fortsättning följer!

Stefan Färlind, Hultsfred