Efter 88 år och 10 månader...

Startat av Jeppe Hagelbäck, 10 december 2011, 14:46:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jeppe Hagelbäck

...slutar Olssons Buss idag att köra sträckan Vittskövle-Kristianstad. Ny operatör blir Veolia Transport.
Här en bild från i förmiddags. Dagen till ära bjuds det på glögg och pepparkakor ombord på bussen, allt enligt bolagets hemsida.

Staffan Sävenfjord

En fin bild på en tråkig händelse. Det är en av de båda ägarbröderna vid ratten ser jag. Även känd från TV som deltagare i en korvätartävling.

Antagligen är detta också den busslinje som körts oavbrutet av samma företag längst tid.  Tre generationer har man hunnit med under denna tid.

Bussmicke

Tråkigt man inte kunde fortsätta som underentreprenör.

Jag är glad jag åkte till Kristianstad i år för ett fotosafari.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Kånsigt nog fick jag inga bilder på Olssons buss ner jag var i Kristianstad, som sakt trist dom ska läggas ner.

Walter

Någon som vet vad Veolia har skaffat för att köra med? Fler Solaris?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

1896

Biogasbussar iaf:

www.rt-forum.com/iuware.aspx?pageid=80748&ssoid=147926

Bussmicke

Varför sluta nu, 1/10 2012 är ju inte än..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JDS

Citat från: Bussmicke skrivet 17 december 2011, 19:53:41 PM
Varför sluta nu, 1/10 2012 är ju inte än..

I notisen som Nicklas Vasa länkade till står det: "Eftersom bolaget inte ville investera i nya biogasbussar som Skånetrafiken krävde fick det vara slut." Jag vet inte om detta är hela sanningen, men jag noterar även att datumet verkar hänga ihop med tidtabellsskiftet på järnvägen - som jag kan tänka mig att Skånetrafiken går efter även i andra sammanhang.