Några bilder från Rimbo och Danderyds sjukhus 18/4-2011 (Keolis)

Startat av P.Ek, 08 december 2011, 17:30:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

Här kommer ett litet bildsvep från i våras då jag den 18:e april besökte Rimbo och sedan Danderyd för bussfotografering. Här kommer några av bilderna!

Keolis 1223 ankommer Rimbo station som linje 648E.

Keolis 1233 på linje 647 mot Norrtälje.

Fridströms 9025 mot Abrahamsby på en skoltur på linje 646.

Keolis 6314 på linje 639E mot Unungehöjden.

Fridströms 9639 rundar terminalen efter att ha släppt av resenärer från linje 648. Jag tackar chauffören för vinken! :)

Fridströms 9499 på en av få turer (denna var en skoltur) på linje 649 mot Beateberg. Har sett denna vagn tidigare här på Bussnack när den var ersättningsbuss för Roslagsbanan Galoppfältet-Österskär, då var den dock SL-röd.

Keolis 4506 på linje 648 mot Varleda via Rånäs, Ubby och Fantbol, och efter Varleda tillbaka till Rimbo via Rånäs. En ganska lång sträcka som korsar länsgränsen på sina ställen.

Fridströms 9639 har hämtat sina skolresenärer och beger sig iväg mot Norrbyggeby på ännu en skoltur.

Keolis 6384 som kommer från Uppsala på linje 677 fortsätter mot Norrtälje.

Och resan till Danderyds sjukhus blev med Keolis 1224.

I Danderyd fanns ett gäng gamlingar, däribland Keolis 4271...

...Keolis 4276...

...Keolis 5430...

...Keolis 3653+3253+5628...

...och sist Keolis 5433.

//P.Ek :)

DEB

Tack för det mycket trevliga bildsvepet med många intressanta motiv! :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

bisquit

Hur är det med Danderyd är det uppställningsplats där för en del bussar nattetid. Eller går alla till dem olika garagen/depåerna i Roslagen?? Vet iaf att det står en del bussar där dagtid, samt att det finns ett lunchrum för förarna..  8)

Dörrbroms